Skip to main content

عزیزان، نظرم را همینجا قید

عزیزان، نظرم را همینجا قید
آ. ائلیار

عزیزان، نظرم را همینجا قید میکنم که خواننده دیگر اینجا و آنجا بدنبال نظرات نگردد. 1- با کلیاتی که اقبالی گرامی و بهنام عزیز و حتی دوستان دیگر در مورد آزادی مطرح میکنند و کلاً در جریان آنها هستم موافقم. ولی بهتر است توجه کرد: . جامعه حوزه ی « عمومی» ست . سایت یک حوزه ی خصوصی ست. تفاوت ماهوی دارند و یکی نیستند . برخی دوستان شرایط جامعه را به سایت تحمیل میکنند که درست نیست. مشکل ما در کلیات نیست. بل در جزئیات است و به ویژه در مورد کامنتها در زیر مقالات و ص.شما. بنا براین من از کلیات در میگذرم. و به نکات اساسی و مشکل گشا برای کارمان می پردازم. ما تا کنون مقرراتی در این مورد داریم که دوستان میتوانند در بخش درباره ما ملاحظه کنند.آنجا داریم:

1- «سایت مخالف هزگونه نژادپرستی و راسیزم و اختلافات و جنگهای قومی-ملی است. مطالبی که مبلغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران باشند، منتشر نخواهند شد ولی بحثهای نظری و تئوریک درباره این مقولات امکان انتشار در سایت را دارند.» . 2-ایران گلوبال، در گزينش و نشر مطالب ارسالی آزاد است.
انها بخشی از مقررات ما ست که میکوشیم در عمل رعایت کنیم. ولی رعایت مطلق نیست. و ما هم ماشین نیستیم. اما در کل همراه با خطا به آنها توجه داریم.
********4- من با اینها موافقم. و با باقی مقررات که زیر عنوان «درباره ما » هست.5- در مورد کامنتها : « توهین و اتهام و جوسازی و مسموم کردن محیط تبادل نظر» خلاف است. و این هم درست است . اضافه میکنم: کامنت لازم است مستقیم مربوط به موضوع باشد. دیگر تصریح میکنم: همانطور که نوشته ایم « ایران گلوبال، در گزينش و نشر مطالب ارسالی آزاد است» . این بند، آزادی انتخاب را ضمانت میکند. یعنی عضو جمع گردانندگان و حتی نویسندگان مقالات ، انتخاب میکنند کامنت را قبول کنند یا نکنند. یا بخشی از آن را قبول کنند. چون همانطور که خواننده حق "انتخاب" دارد - متقابلاً نویسنده هم حق انتخاب دارد. اجباری در کار نیست. سایت با حفظ حق انتخاب خود با جامعه تماس دارد یا ندارد. همانطور که خواننده حق دارد "چه دوست داشته باشد یا نداشته باشد» متقابلاً نویسنده هم این حق را دارد. موضوع یکطرفه نیست . هر نویسنده ای میتواند از حق انتخاب خود استفاده کند. کافی ست اطلاع دهد. 6- بنا برین «حق انتخاب » به مقررات کامنتها لازم است اضافه شود. «عضوجمع سایت میتوانند قسمتی از کامنت یا تمامی آنرا انتخاب کند یا نکند. نویسندگان در باز بودن یا نبودن قسمت کامنتها در زیر مقالات خود آزاداند.»