Skip to main content

اژدر گرامی؛

اژدر گرامی؛
اقبال اقبالی

اژدر گرامی؛
انتظار نداشتم که به بحث نظری درباره اسلوب کار، جنبه شخصی بدهید؟!!! وقتی موضوع "نقض توافقات" را طرح می کنی. و موضوعی درونی را علنی می کنی؛ لطفن سانسور را کنار بگذار و جایگاه خودت را هم در معادلات مشخص کن تا قضاوتهای خوانندگان در ابهام شکل نگیرد.
نوشتی که:. مساله آنجا برجسته شد که توافق ما بر سر عدم انتشار توهین و...
به بهانه افشاگری علیه "قوم پرستان فاشیست" و بهانه‎های دیگر زیر پا گذاشته شد.
رفع سانسور یک نظر توسط من، پاسخ به اقدام جانبدارانه و گزینشی کمنتارهای قومپرستان بود.
در مورد انتشار یا عدم انتشار "توهین" نمی توان بطور کلی نظر داد. باید توهین را تعریف کرد. تا زمانی که بر سر تعریفی انسان مدارانه و دمکراتیک از این مقوله دست نیابیم و از دایره بار اخلاقی آن فراتر نرویم، نمی توانیم حکم کلی صادر کنیم.


با حساسیت هائی که من مشاهده می کنم اگر مابازاء سیاسی -حکومتی یابند؛ تجدید چاپ شاهنامه فردوسی هم زیر سوال میرود و یک شعر بهانه ای برای آتش زدن یک سند تاریخی میشود.
من آنچه را که در بحث داخلی نوشتم را بازتاب می دهم:
"این نظر که هر کس مجاز باشد دهان منتقد را زیپ بکشد چندان عادلانه نیست. بیاد دارید که ناصر کاخساز و بسیاری دیگر از نویسندگان در اعتراض به لمپنیزم زیر لوای کمنتار نخواستند در ایرانگلوبال مطالب شان درج گردد. اگر قرار است این سیستم تغییر کند؛ ایرانگلوبال یک عذرخواهی به همه نویسندگانی که به این دلیل مطلب برای سایت نفرستادند بدهکار است.

اما اگر وزنه آزادی بیان و لمپنیزم زیر لوای کمنتار را در دو کفه ترازو بگذاریم؛ قطعن نتیجه بسود آزادی کمنتار خواهد بود و محبوبیت ایرانگلوبال هم بخاطر ایستادگی از ازادی نوشتن و نقد و نوشتارهاست.

به نظر من امر مباحثات بسیار معقول تر و جاافتاده تر شده است. این روند تجربه و خطاست که از سر می گذرانیم. اصلن دمکراسی همین روند تجربه و خطا در متن آزادی ست. من با بستن امکان نقد و انتقاد خوانندگان مخالف هستم.

در مورد خوانندگان و قضاوت در مورد برخوردهای افراد مشخص توسط اژدر عزیز را نادرست می دانم

ما می توانیم بر اصول کلی تاکید کنیم و اگر قرار است برخورد مشخص نسبت به افراد معین شود؛ آنگاه باید لباس رسمی را درآورد و با هویت مشخص وارد پلمیک شد.

من تاکید دارم که سیستم کنونی (آزادی نقد و انتقاد) را محدود نکنیم که اگر این محدود کردنها ادامه یابد، ما از هدف اصلی مان دور خواهیم شد. باید به احترام آزادی بردباری و ظرفیت هایمان را افزایش دهیم."