Skip to main content

با درود به اژدر گرامی؛

با درود به اژدر گرامی؛
اقبال اقبالی

با درود به اژدر گرامی؛

اژدرجان پرسشی را در برابر من گذاشتی مبنی بر اینکه کامنت زیر منتشر شود یا نه؟ نظر من شفاف است که بی احترامی به انسان (فرای تعلقات قومی، تباری، دینی) را محکوم می کنم و هیچگونه آدرسی از قوم، قبیله و نژاد پاک سرشت ویا بدسرشت ندارم. بازتاب هرگونه بی احترامی به یک ملت، نژاد و قوم در سایت را قبول ندارم. اما این بدان معنا نیست که نقد و انتقاد پراتیک تاریخ ملل و فرهنگ و سنن عقب مانده را نادیده گیریم.

امر احترام به ملل نمی تواند ضربه گیر انتقاد به گذشته و راه جوئی برای کشف افق های نوین گردد.جامعه ما فاقد سنت های مبارزه علنی و دمکراتیک است و بایستی بستر انتقاد و شکستن تابوها را در فضای عاری از هراس و با ابزار آزادی های بی قید و شرط سیاسی، ایدئولوژیک و فرهنگی فراهم کنیم.

من از درک سیاسی ای از آزادی در ایرانگلوبال دفاع می کنم که الگوی فردای ایران باشد. با این مقدمه به پرسش اژدر گرامی میرسم در متن یک کمنتار جمله ای آمده بود و پرسش اینست که این جمله باید به سانسور نظر بیانجامد؟

"کجا معلوم شاید آلمانیها دریافتند که باید ترک شوند تا از قافله عقب نمانند الاغ را با مرسدس بنز عوض کردند".

من می پرسم که: کتاب هائی چون کاپیتال، سنجش خرد ناب کانت،تاریخ مشروطه ایران - احمد کسروی ویا...قرار است منتشر شوند و در کتابها جمله مشابه خطاب به فرانسوی ها، ایرانیان و یا ... درج شده است. به این کتابها مجوز انتشار می دهید یا نه؟

فردوسی از زیر خاک سر بلند می کند و می خواهد در سایت ایرانگلوبال مطلبی بنویسد:

می خواهید او را بخاطر برخی از اشعارش سانسور کنید؟

نظرم را جمعبندی می کنم:

در زمان شاه با تعبیر ملوکانه از "توهین" صدای مردم خفه شد؛ در دوران استیلای اسلام و اسلامگرایان با تعابیر دینی از "توهین" نه تنها صداها را خفه کردند، بلکه دست به جنایت علیه بشریت زدند.

لطفن با تعابیر قومی از "توهین" (ترک خدائی)، کمنتارها را حذف نکنید و به تعبیری صدای مردم را خفه نکنید!

آنچه نوشتم نه بمعنای اعتقاد اژدر گرامی به حذف نظرات، بلکه هشداری در باره یک لغزش نظری است!