Skip to main content

تاکید بر هویت سیاسی سایت به

تاکید بر هویت سیاسی سایت به
اقبال اقبالی

تاکید بر هویت سیاسی سایت به استناد مصوبه شورای همکاران ایرانگلوبال:
"سایت، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست". کسانی که موجودیت ایران را برسمیت نمی شناسند، ایرانگلوبال آدرس اشتباهی برای آنهاست. و اتفاقن همین عناصر عامل تنش ها در سایت هستند.
قاعدتا کسانی که خود را با اهداف سایت همسو می دانند یعنی "همگامی و اتحاد عمل کلیه نیروهای سکولار ایرانی برای حقوق بشر و دمکراسی در کشور را پی می گیرد." می توان به انها خوشآمد گفت!
اما اگر حضور عده ای در راستای اهداف ذکر شده نبوده و قصد ایجاد تشنج، تفرقه و سمپاشی دارند، باید اصول و مبانی ایرانگلوبال و آدرس سایت های همفکرانشان را پیشاروی شان نهاد!
ما باید بیش از گذشته به این امر صراحت دهیم و آنکس که جدائی طلب است مقالات و نظرات خود برای سایت های جدائی طلبان ارسال کند.

موضوع کار ما ایران و ساختن فردائی بهتر برای شهروندان این کشور است. مرکز ثقل گفتمان ما همگرائی ایرانیان و نه شقه شقه کردن مردم با بهانه دین، قوم و نژاد است.
در جریان تدوین "هویت ما" بحث هائی صورت گرفت که پس از این تجربه طولانی می توان نسبت به عوارض عدم تدقیق مبانی سخن گفت. آنروزها موضوع محوریت ایران و تاکید بر برکناری جمهوری اسلامی بعنوان صورت مسئله با این استدلال که ما "حزب سیاسی نیستیم" مورد توافق اکثریت قرار نگرفت. اکنون می بینیم که افراد خروار خروار مطلب می نویسند، آسمان و ریسمان را بهم می بافند، ولی هرگز کلامی علیه رژیم اسلامی نمی گویند.
اقای رازی بدرستی نوشتند که:
"چیزی مثل Bulletin board هستیم، که هر کسی می تواند مطلبش را روی آن بچسباند، یا اینکه فقط یک "جمع" یا بقول فرنگیها (community) پراکنده و درهم بدون هرگونه حدو مرز هستیم؟".
برای غلبه بر آنارشی و تدقیق ضوابط اجرائی، بازنگری"در باره ما" ضروری است.