Skip to main content

اژدر عزیز نوشتی:

اژدر عزیز نوشتی:
اقبال اقبالی

اژدر عزیز نوشتی:
"متاسفانه بحثها در مسیر اصلی جریان نیافت. موضوع اصلی ما در این بحثها، انتشار یا عدم انتشار کامنتهای توهین آمیز و مشخص کردن مرز توهین و تحقیر بود که به بحثی درباره "آزادی گفتار و نوشتار سیاسی، ایدئولوژیک و فرهنگی" تبدیل شد.
بحث انتشار یا عدم انتشار کامنت های توهین آمیز را نمی توان مجزا از بستر سیاسی ایرانگلوبال و آشفته بازار "اپوزیسیون" خارج از کشور مورد بررسی قرار داد. مجموعه ای بهم پیوسته است که باید آنرا شناخت و برای آن چاره اندیشید.
شوربختانه عناصری که از فرهنگ سیاسی پائین برخوردار هستند؛ مباحثات نظری را به حوزه شخصی (فردی) تنزل می دهند. ما نباید اجازه دهیم فردی در مقام "قاضی" در مورد شخصیت افراد قضاوت کند و مبارزه نظری را به عرصه های شخصی بکشاند. این یکی از مشکلات جدی در سایت ایرانگلوبال است.

برای مثال مطلبی از نویسنده ای در سایت درج می شود؛ بیدرنگ بجای نقد نظر، نقد شخصیت او و هفت پشت او روی سایت بازتاب می یابد.
ما باید با این بی فرهنگی برخورد کنیم و 1- اصل، پیشگیری از بی حرمتی به نویسنده و از سوی دیگر، 2- آزادی نقد و انتقاد سیاسی، ایدئولوژیک و فرهنگی را تضمین کنیم.
در ارتباط با توهین (بخش 2- ) بایستی بازتعریف شود. اگر توهین بمعنای خوار کردن ارزش ها فهمیده می شود، بایستی بر سر ارزش ها و ضد ارزش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گفتگو کرد.
اینکه ما (ایرانگلوبال) چگونه خود را تعریف کنیم، امکان ترسیم مرزهای توهین و غیر توهین را آسانتر می کند.
اما در باره پاسخ ایلیار عزیز؛
پرسش این بود که ایلیار عزیز الویت نخست اش ایران است یا آذربایجان؟
پاسخ این است که هردوانه! نمیشود خربزه و هندوانه را با هم خورد. الزامات مبارزه برای آزادی، دمکراسی و دادگری، انتخاب الویت ها را بشما تحمیل خواهد کرد!. این حکم کلی ست که مبارزات همه بهم مربوط اند. خصلت غالب کدامست؟ شما خود را با جنش سراسری تعریف می کنید یا مطالبات بومی - قومی؟
چگونه می توان همزمان از دو سنگر به استبداد شلیک کرد؟
در هر صورت ممنون از پاسخی که نوشتید.