Skip to main content

نقد نظر و نقد افراد؛

نقد نظر و نقد افراد؛
اقبال اقبالی

نقد نظر ویا نقد افراد؟
ایرانگلوبال امکانی برای طرح و نقد نظرات است ولی شوربختانه مباحت توسط عده ای از عزیمتگاه قومپرستانه بسمت برخوردهای شخصی، راسیستی و ... منحرف می شوند. کسانی که در گفته هایشان تردید و تزلزل دارند؛ به سرکوب، تهمت، تحریف، فضاسازی و ترور شخصیتی رو می آورند و این فضای بحث را آلوده می کند.
معمولن افرادی که به افشای قومپرستی می پردازند، قربانیان چنین برخوردهائی هستند. در نگاهی اجمالی به کمنتارهای مندرج در ایرانگلوبال در چند سال گذشته، می توان نقش، اسلوب و منش مخرب قبیله گرایانه در پلمیک های سیاسی را نشان داد.
مسئله من تنها آقایان سعید، کرمی، احمد شاملو، و ... نیست؛ بلکه نجات منش نقد آزاد و دمکراتیک سیاسی است. راه دور نمیروم و صدها "کمنتار" را ورق نمیزنم. نظر خوانندگان را به کمنتار فوق از فردی بنام یوسف آذربایجان جلب می کنم که مکررا برای ایرانگلوبال "کمنتار" می فرستد.

نمونه ای از یک برخورد قومپرستانه فاشیستی را در زیر ملاحظه می کنیم:
"قومی که اسطوره و سمبل ملی ندارد قومی که تاريخ واقعی ندارد و از شاعر مذدور دربار ترکها «فرودسی» برای خود تاريخ درست ميکند فرزندش آقا سعيد ميشود دلاوری و رشادت ترکها را در مقابل چشم تاريخ روشن است و ترسو بودن دو روی بودن قوم فارس نيز زبان زد همه است . فتواهای جناب یوسف:
ا- ایران اسطوره و سمبل ملی ندارد.
2- فردوسی شاعر مزدور بوده است.
3- قوم فارس ترسو است
4- قوم فارس دو رو است.
5- و توهین به آقای سعید
چنین موجودی در ایرانگلوبال چه می کند، جز به لجن کشیدن اصولی که این رسانه بخاطر آن ایجاد شده است؟
راستی تا کنون کسی از ایشان کلامی علیه جمهوری اسلامی شنیده است؟