Skip to main content

در خصوص تحولات آخیر ترکیه

در خصوص تحولات آخیر ترکیه
Anonymous

در خصوص تحولات آخیر ترکیه چهار نکته را نباید از نظر دور داشت. 1.نقش حزب عدالت و توسعه "آق پارتای" به رهبری شخص اردوغان. 2.نقش ایالت متحده آمریکا 3. نقش فتح الله گولن (خمینی آینده ترکیه.) 4. نقش بانکهای غربی. 1.اولین هدف "حزب عدالت و توسعه" به رهبری شخص "اردوغان" نخست وزیر ترکیه، محو تمام بنیادهای سیاسی "کمال آتاتورک" پایه گذار ترکیه نوین،" که بر اساس " جدائی دین از دولت" مدون شده بود، میباشد. که محو این سیاست در نهان و آشکار از طریق ایالت متحده آمریکا حمایت میشود. 2. ایالت متحده آمریکا اردوغان را برای اجرای این سیاست، از دوجنبه پشتیبانی میکند. اول از طریق بانکهای غربی، دوم از طریق جماعت "فتح الله گولن" دولت آینده صد در صد مذهبی ویا بهتر بگوئیم، " طالبان آینده ترکیه" کارتی که آمریکا با آن در تمام کشورهای خاور میانه، مثل ایران، افغانستان، مصر، عربستان... و امثالهم بازی کرده و میکند. هدف:

تعیین استراتژی خاورمیانه، بی ثباتی منطقه، ادامه جنگ در خاور میانه. فروش کلان اسلحه، و چپاول ثروت گاز و نفت منطقه .. و امثالهم. 3.فتح الله گولن، و یا دولت موازی، که اکنون ظاهرا با اردوعان مشکل دارد، شاخه ای از ایده لوژی طالبانیست، که با حمایت های میلیارد دلاری آمریکا، برای پیشبرد سیاست آمریکا تحت پوشش "جمعیت گولن"، صدها موسسات، و سازمانهای خیریه را ، برای سرباز گیری طالبانهای جوان ترک، خود را بسیج کرده و میکند. تا در آینده ای نه چندان دور "خمینی جدیدی" به اسم "فتح الله گولن" را در ترکیه بر سر کار بنشاند.
4.برای پیشبرد سیاست دولت "اردوغان"، آمریکا به بانکهای جهانی چراغ سبز داده، تا بصورت موقتی و صوری، اعتبار بانکی با بهره چهارده درصدی، و حتا بیشتر، اقتصاد بیمار ترکیه را بدوشند، و چون این اعتبارات پشتوانه صنعتی ندارد، هر لحظه که این بانکها اراده کنند، کل اقتصاد مالی ترکیه را بر زمین میکوبند. نتیجه چنین چپاول اقتصادی به حدی رسیده است، که کشور ترکیه در طول حکومت " رجب طایب اردوغان"، 700میلیارد دلار به بانکهای خارجی بدهکاراست. در ادامه چنین وضعی، این رقم نجومی صعود خواهد کرد. یکی از اقتصاد دانان ترکیه اخیرا در بیاناتی گفته، که دولت اردوغان اقتصاد، بنیان مالی و کل سرمایه های ملت ترکیه را، به بانکهای جهانی فروخته است. در واقع کشورترکیه به رهبری "اردوغان" یکی از بدهکارترین کشورهای جهان است. 5.کارت اروپا. مضحکترین سیاستی که آمریکا در خاورمیانه مخصوصا در ترکیه بازی میکند، بکار گیری کارت اروپاست. آمریکا از یک طرف گروهای مسلح، و همچنین مافیای مذهبی مثل"جماعت گولن " را به جان دولت اردوغان و ملت ترکیه انداخته، از طرف دیگر به اروپا فشار میآورد؛ که حقوق بشر، آزادیهای سیاسی و دموکراسی اروپائی را به اردوغان دیکته بکند.