Skip to main content

جناب «آتوسا» میخواهد کامنت اش

جناب «آتوسا» میخواهد کامنت اش
آ. ائلیار

جناب «آتوسا» میخواهد کامنت اش زیز این مقاله باشد. آوردم که ببینیم چه میگوید؟ سئوال مقاله اینه که 1-چرا روشنفکر فارسی زبان از حق زبان مادری دیگران دفاع نمیکند؟ 2- چرا غیر فارسی زبانان را ملت نمیداند؟ جناب، لب جوابش این است: «نویسنده معروف یا مدّعی جایزه نوبل یا روشنفکر، خوش رقصی صاحبان قدرت پارس را بکنه، می‌شه محبوب پارس. و معرف ایران قالب می‌شه. و از طرف غرب جایزه نوبل را فقط به کسی‌ میدن که با منافع آنها سازگار باشه.»

- یعنی « نویسنده، روشنفکر، به حکومت فارس خوش رقصی میکند. معرف ایران میشود. مدعی نوبل میشود ، با منافع غرب سازگار میگردد. و جایزه میگیرد.» یعنی نویسنده و روشنفکر که رقصاص حکومت فارس و سازگار بامنافع غرب اند صاحب جایزه نوبل میشوند . فرض بکنیم این اشارات مربوط به دولت آبادی و شیرین عبادی نیستنذ. و اینها رقصاص حکومت و سازگار با منافع غرب و مدعی نوبل قلمداد نشده اند. و در اینجا توهین و تحقیری صورت نگرفته و کامنت هم منتشر شده-نخست در ص. شما- و بعد زیر این مقاله به خواست کامنت نویس. بله فرض بکنیم : آقا ! حرف شما درست است :« روشنفکر با خوش رقصی به دولت فارس و سازگاری با منافع غرب» جایزه میگیرد. مگر سئوال ما این است که «چرا و چگونه به روشنفکر جایزه میدهند؟» اگر سئوال این بود، بله جواب شما پاسخ پرسش است. صرف نظر ار درستی و نادرستی جواب. اما سئوال ما که در بالا آمده این نیست. ***مینویسد:«غرب به نویسنده مدافع دنیای مسلمانان ترک‌ها اعراب و روس‌ها به نوعی که در تقابل با دنیای مسیحیت غرب بودند و هستند جایزه نوبل نمیدهد.» و « سیاست غرب در تضعیف این قدرتها ست». خوب فرض کنیم این هم درست، «غرب به ترک و عرب و روس جایزه نمی دهد. » و غرب «قدرتها را ضعیف میکند.» خوب مگر سئوال ما اینست که غرب به کی جایزه میدهد یا نمیدهد و کی را تضعیف میکند با نمیکند؟!باز می نویسد«در این میان آذربایجان ترک هیچ شانسی برای حمایت از طرف غرب را ندارد (مگر برای منافع و مقاصد کوتاه مدت)»
اینجا هم «شانس حمایت» مطرح است. باز میاورد«در عوض کرد‌ها بیشترین حمایت را دارند» ! جناب در عالم دیگری ست!« روشنفکران خوش رقص فقط ناراحت این هستند که چرا حکومت دست اونا نیست و بس»! بله درست میفرمایید. این روشنفکران یاغی قصد دارند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند و حکومت را بدست گیرند. و همانطور که میفرمایید انتظار شما از آنان « فقط یک توهم و خیال باطل» است. نباید انتظاری داشته باشید که اینان به حرف شما گوش کنند. اما پس جواب سئوال ما کو؟ بله این را هم صحیح میفرمایید « حق گرفتنی است. حق دادنی نیست.» با ید هم حق این روشنفکران یاغی را گرفت و هیچ حقی هم نباید بهشان داد! اینان میخواهند حکومت را سرنگون کنند! اما آخه سئوال ما این نبود که « از چی می ترسید؟» بهرحال ما باید پرسش خود را تغییر دهیم و اصلاح کنیم . چنین:« چرا از روشنفکران می ترسند؟ و چرا روشنفکران ناراحت هستند؟» جواب جناب آتوسا:« روشنفکران خوش رقص فقط ناراحت این هستند که چرا حکومت دست اونا نیست و بس»! و ترس هم از سرنگون شدن حکومت است. حالی شدیم ! روشن! روشن! اما اینها پاسخ سئوال ما ببودند.