Skip to main content

جناب صادق، طبق نسخه ی طبابت

جناب صادق، طبق نسخه ی طبابت
آ. ائلیار

جناب صادق، طبق نسخه ی طبابت شما باید « چکش بر سر چپ » و « تیشه به ریشه دین» بزنیم؛ که چه بشود؟ به کدام برهوت برسیم؟ جیب ما را خالی نمیکنید؟ میخواهید به جان همدیگر بیفتیم و حکومت هم فراموشمان بشود؟ احسن که راحل معجزه آوری نشان میدهید! چرا فکر نمیکنید چکش و تیشه زدن مشکلی را حل نمیکند؟ راه بهتری به جز دین ستیزی و چپ ستیزی ندارید؟ اصلاً چیزی به نام «همزیستی انواع گوناگون » و جامعه و حکومت« چند حزبی» و «مدارا» به گوشتان نخورده است؟
دنیا را سیل برده، پس شما کجا بودید؟ « دین عقیده» مسئله خصوصی افراد است. مشکل ما «شرکت مردم در تصویب برنامه سیاسی-اقتصادی-فرهنگی» برای اداره مملکت است که نمیگذارند. به جای مردم و به نام مردم همه کار میکنند و دهان مردم را هم میدوزند.

لطف کن راهی پیدا کنید که همه « عقاید و ادیان آزاد» باشند و تنها برای «تدوین برنامه های مملکتی» بتوانند مستقیم شرکت کنند و سرنوشت خود را خود رقم بزنند. چه چپ و چه راست- چه دیندار و بیدین. فانوس روشن فکری هم باشد دست شما. لطف کنید راهی برای شرکت در نوشتن داستان سر نوشت مان، برای ما پیداکنید. ما همه را دوست داریم و با کسی کینه و عداوتی در میان نیست.