Skip to main content

حسن اولدوز گرامی، این چه

حسن اولدوز گرامی، این چه
آ. ائلیار

حسن اولدوز گرامی، من از این «فحش و تهدیدها » در زندانهای دو رژیم فراوان شنیده ام و شکنجه های آنها را هم در راه رهایی ستمکشان و تبعیض دیدگان بجان خریده ام و عزیزانی را نیز از دست داده ام . فدایی ستمکشان را باکی ازاین فحش و تهدیدها نیست. اگر سخن منطقی دارید این گوی و این میدان . از افکار خود در برابر خوانندگان دفاع کنید. شاید چیزی از شما یادبگیریم. اما اتهام میزنید که 1- « کرد ها سر زنان و کودکان را بریده اند» . 2- «به آغوش قاتلان فرزندان آذربایجان پناه برده »ام.شما ادعا میکنید که « کردها ، زنان و کودکان، را سر بریده اند» . -این حادثه کجا اتفاق افتاده؟ در چه تاریخی؟ کدام خبرگزاریها مخابره کرده اند؟ ادعا میکنید: «من آ.ائلیار هم به قاتلان پناه برده ام». - کدام قاتلان؟ اولاً من به کسی پناه نبرده ام. و بسان سرو آزاده ای نیز زندگی میکنم.و با کردها هم سر و کاری ندارم.

دوماً از اخباری که شما خود را مطلع نشان میدهید سایت ما بی اطلاع است. بنا براین شما دلیلی برای «فحش و تهدید» خود ارائه نداده اید. و بی جهت «توهین و تهدیدنامه» فرستاده اید.
اما این چه فرهنگی ست که شما دارید؟ فکر نمیکنید همین فرهنگ ما را دچار تبعیض کرده و قتل عامل 21 آذربایجان را پدید آورد؟ فرقی نمیکند شما دارای این فرهنگ باشید یا کس دیگر. این فرهنگ عامل عقب ماندگی و عامل تبعیض و تحت ستم بودن آذربایجان است. آذربایجان قبل از هرچیز لازم است این فرهنگ را از خود دور کند. ما برای حل مسایل آذربایجان به فرهنگ انسانی نیاز داریم. این فرهنگ حزب اللهی بدرد فقط فالانژها میخورد. و فرهنگ آنهاست.
شایسته مبارز راه رفع تبعیض نیست. فرهنگی که شما با آن حرف میزنید فرهنگ موافق با دیکتاتوری و موافق با اختلاف انداری بین ستمدیدگان است. فرهنگ تروریسم حکومتی ست. و ربطی به آذربایجان ندارد.
من مطمئنم شما نه از جایگاه تبعیض دیدگان بل از جایگاه تبعیضگران و دیکتاتوران حرف میزنید. شما خود را پشت جلد آذربایجان قرار داده اید که از دیکتاتوری فاشیستی حاکم و از اختلاف اندازی دفاع کنید.جوانان آذربایجان این فرهنگ حکومتی را خوب میشناسند. چرا نام «آذربایجان» راغصب میکنید؟ مگر دیکتاتورید؟ کی گفته نام آذربایجان تنها در «مالکیت شماست»؟ چه کسی شما را مالک یگانه ی این نام کرده است؟ چه کسی سندمالکیت نام آذربایجان را به شما تقدیم کرده؟ دیکتاتوری عریان شما از همین غصب نام زادگاهم بروشنی پیداست! حتی هیتلر هم بخود جرئت نداد نام آلمان را از کسی غصب کند! این فرهنگ شناخته شده است. و مربوط به آذربایجان سرزمین عشق و دوستی و مبارزه نیست.

فرهنگ تهدید و فحش، فرهنگ حکومت فاشیستی ست. نه فرهنگ ضد تبعیض آذربایجان. جوانان آگاه این را خوب میشناسند. «فحش و تهدید نامه»شما زیر نقد من از «پارلمان» قید شده. جهت اختلاف اندازی . و رد گم کردن. از این شیوه ها آگاهیم. ما در سایت نظر موافقان و مخالفان ایده ی پارلمان را منتشر کرده ایم. چرا شما تاب تحمل و منطق یک کامنت مرا ندارید؟ شما که ظاهراً خود را طرفدار پارلمان میدانید و از نقد من به خشم آمده اید چرا دلایل درستی تشکیل پارلمان را مثل دیگران عنوان نمیکنید؟ چرا اثبات نمیکنید شرایط برای پارلمان مهیا بود؟ و کار شما هم دلایل قوی دارد بر درستی عملتان؟ چرا بجای پرداختن به پارلمان به « کردها» پرداخته اید؟ مگر بحث بر سرکردهاست؟ فرض کنیم شما براستی موافق پارلمان هستید. فرض بکنیم شما و پارلمان در آذربایجان برسر قدرت هستید. شما که بخاطر یک کامنت من چنین بخشم آمده و تهدید نامه امضاء کرده اید در قدرت با ملیونها «نقد کننده» چه خواهید کرد؟ آیا برای آنها «کوره های آدمسوزی» درست نخواهید کرد؟ ولی من میدانم این فرهنگ و تفکر از آن نه مخالفان تبعیض بل از آن موافق ستم ملی ست. اگر جزء ستمگران و تبعیضگران نیستید در فرهنگ خود تجدید نظر کنید. حتی اگر هم جزء رده ی ستمگران قرار دارید باز هم بهتر است در فرهنگ غیر انسانی خود تجدید نظر کنید. فرهنگ فاشیستی حکومتی و غیر حکومتی دورانش به پایان رسیده است. بکوشید بجای اینکه راه هیتلر را بروید راه ماندلا و گاندی را بیابید. اما شما پشت نام آذربایجان فرهنگ فاشیستی حکومت حاکم را به نمایش گذاشته اید. این کار شما کسی را گول نمیزند و به آذربایجان و حتی به طرفداران پارلمان هم نمی چسبد. این فرهنگ بیگانه با آذربایجان است.