Skip to main content

آقای یزدانی بنده فکر میکنم

آقای یزدانی بنده فکر میکنم
Anonymous

آقای یزدانی بنده فکر میکنم شما خودتان اصول و نورمهای اخلاق سیاسی را زیر پا میگذارید وقتی بعضی ازاعضای هیت موسس پارلمان را مثل آقایان صمد فرتاش، عبدالله امیر هاشمی، قروی، فریدون پروزنیا و ستار سوکین را افراد با تجربه و شخصیت شناخته شده خطاب میکنید. این آقایان اعضای سابق اداره هیت مرکزی داک بودند که هر روز مثل کودک بر سرهم میکوبیدند و صرفا بخاطر همان بی تجربگی و بی سوادی سیاسی، بازی کودکانه جنان صدمه ای به پیکر جنبش ملی آزربایجان وارد کرده اند که سالیان درازی طول خواهد کشید تا ترمیم شود. یعنی با انشعاب و تاسیسهای مکرر خود وبا به تمسخر کشیدن حرکت ملی باعث شده اند بیشتر فعالین باارزش و قادر از حرکت ملی دوری بگیرند. و متاسفانه افرادی مثل جنابعالی هم که تخصصش در رشته زبان و آدبیات است نه تنها در ترمیم آسیبها یاری نمکند بلکه با چنین نوشتها مشکلات آزربایجانیان خارج نشین را دو چندان میکند.
ا

البته که اساس جنبش ملی آزربایجان همانند سایر مبارزات ملی بر پایه مطالبات عدالت اجتماعی استوار شده و این مبارزه تنها از طریق اتحاد ملی نیز ممکن خواهد بود. و بدون اتحاد لایق جنبش موفقیت اساسی نیز غیر ممکن خواهد بود. و با اینکه اکثر عظیم اعضای خارج نشین جنبش در تئوری طرافدار یک اتحاد کاری در چهارچوب اعتقادات ائدولوژیک هستند و چه بهتر که این همکاری در چهارچوب یک پلات فرم رخ دهد با این حال تقریبا هیچ همکاری و اتحاد در عمل وجود ندارد و بزرگترین تشکل آزربایجانی در خارج نیز در بهترین حالت خود ۱۵ نفر بیش اعضا ندارد. پس متوجه هستید که مشکل اساسی جنبش نبود فرهنگ همکاری است نه تز و استدلالهای رویائی یا پارلمان در تبعید. درست است بعضی گروهکها و اعضای این حرکت عظیم مثل سوسیالیستها، فدرالیستها، استقلال طلبان، فمینستهای جنبش و ملی مذهبیان تصورات و اهداف شاخص خود را دنبال میکنند اما اصل موضوع، یعنی مبارزه در راستای مطالبات بالحق، پیوسته ذات و اسکلت حرکت ملی را تشکیل داده و میدهد. و اتحاد در این راستا تنها رمز موفقیت است. لذا نباید انگیزه نقد تشکیل کنگره و اتحاد ملی را در به چالش کشیدن مشروعیت جنبش فرض کرد. هدف ازبررسی فراز و نشیب تاسیس پارلمان در تبعید درست برعکس آنچه جنابعالی ادعا میکنید میباشد. منتفدین داد میزنن تا کی این بازی کودکانه یعنی تشکیل گروه جدید با همان اشخاص که دهها بار قبلا تجربه شده ادامه خواهد داشت. آخر تا کی این مسخره بازی؟
آقای یزدانی، اگر مسئول دیدگاه ایران گلوبال مجاز بدانند کارنامه و عملکرد تک به تک اعضای موسس پارلمان تبعید آزربایجان جنوبی را به نقد میکشیدم تا متوجه میشدید که چقدر سخت در قضاوتان در اشتباه هستید.