Skip to main content

نویسنده ی مقاله با عکس دیگری

نویسنده ی مقاله با عکس دیگری
آ. ائلیار

نویسنده ی مقاله با عکس دیگری نظرات خود را به نام دیگری جهت انتشار فرستاده بود که اصلاح شد. واقعاً هدف او از این کار چه بود؟ هر هدفی داشته باشد روشن است که غیر اخلاقی ست و برای ضربه زدن به دیگری و دیگران. و نشانه عدم شجاعت. وقتی سایت ایران گلوبال
همه نظرات و حتی نظرات مدافعان حکومت را هم به بحث دعوت میکند دیگر این کارهای زشت و سطح پایین شناخته شده چه معنی دارند؟ در جهان عقاید آزاد، هرکس میتواند هر نظری دوست داشت، داشته باشد و هر وقت درست دانست آنرا عوض کند. فعالان سیاسی هم این را بخوبی میدانند. و آن شجاعت را دارند که خود عقاید خویش را انتشار دهند. دیگر جایی برای چنین اعمال زشت سیاسی و غیر اخلاقی نمانده است. مگر در لجنزاری که حکومت کرمهایش را در آن به جولان در میاورد.

هویت آذربایجان، زبان باکو و استانبول ، نزدیکی و تفاوتشان ، و نظرات مختلف در این باب، در میان قلمزنان آذربایجانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نویسنده ی « بی نام مقاله» چیز تازه ای ندارد که به آن پرداخته شود. باید گفت « دیر آمدید»! لطف کنید موضوع تازه ای پیش آرید که قابل توجه باشد. و بکر. نظر عمده در میان قلمزنان آذربایجانی در عرصه ادبیات-بر اساس نوشته ها- بر آن است که زبان ادبی ما میتواند با توجه به «اشتراکات زبان ترکی آذربایجان» با دیگر جاها در منطقه و همسایه ها- پیشرفت کرده و ادبیات ویژه خود را پربارتر کند. تأثیرات متقابل در زبان و فرهنگها در میان همسایگان چیزی طبیعی ست. و حفظ خود ویژگی نیز تابعی از و جود خود مردم است.تا مردم هستند هویت آنها هم هست. هویت چیزی جدا از مردم نیست. 80 سال سیاست یکسان سازی جنایتکارانه، با تمام دم دستگاهش -کاشته شده بر کله ی افراد- نتوانست هویت ترکی آذربایجان را بزداید- تأثیرات هرز دیگر-بیگانه با محیط- هم نمی تواند هویت این مردم را از آنها بگیرد. و محکوم به زدایش طبیعی اند.
عبارات مندرج در مقاله پرده از روی «هویت پنهان» نویسنده - که خود از عیان نمودن آن گریخته- بر میگیرد: «جمهوری جدیدالتاسیس آذربایجان»؛ « تهاجم فرهنگی»؛« اقدامات خصمانه این امپراطوری[عثمانی] در قبال آذربایجان موارد متعددی ازاشغال آذربایجان دربرهه های مختلف»؛ «تجهیز و تسلیح کردها [توسط ترکیه] بر علیه آذربایجان » ؛ «جمهوری غربی در ترکیه»؛ و مانند اینها نشان میدهد که نویسنده علی رغم به ظاهر طرح «هویت آذربایجان»، عیر مستقیم از « حفظ سیاست جنایکارانه یکسان سازی» دفاع میکند. با توجه به عبارات مذکور و روش کارسیاسی نویسنده و مغالطه گری مندرج در مقاله، این نوشته متعلق به حامی و حامیان سیاست یکسان سازی ست. که میتوانند در حکومت و بیرون آن باشند. با این نوشته آنها با طرح غیرمستقیم «سیاست یکسان سازی» و اقدام غیر اخلاقی ماهیت تبعیض گر خود را آشکار نموده اند. توصیه میشود به آنان که شجاعت دفاع از «سیاست یکسان سازی» را در طی بیش از 80 سال خونین و سیاه دارند، قلم و منطق پیش آرند و از «کرده ی خود» دفاع کنند. و دنبال عکس و نام دزدی نروند. که عمل شرم آوری ست. کسی و کسانی که جسارت دفاع از سیاست خود را ندارند و با دزدی کار سیاسی میکنند بهتر است بدانند که این تیشه به ریشه ی خود زدن است، پیش از آنکه آسیبی به کسی وارد کنند. دنبال معنی «آسیمیلاسیون » میگردید؟ آسیمیلاسیون یعنی همین«سیاست 80 -90 ساله ی یکسان سازی شاه و شیخ». یعنی همین، چرخ کردن همه مردمان گوناگون این سرزمین، در ماشین گوشت چرخ کنی« سیاست یکسان سازی» . یعنی همان لشگر کشی ها به نکات مختلف این سرزمین و قتل عام حق طلبان و برابری خواهان.