Skip to main content

آقای کاظم ثانی

آقای کاظم ثانی
Anonymous

آقای کاظم ثانی
به بیشتر سئوالات شما در مصاحبه و کامنتهای بنده جواب داده شده است. علیرغم آن سعی میکنم تکرارا به این سئوالات بصورت کوتاه جواب بدهم.
1- ملت ازربایجان زیر خشن ترین دیکتاتوری سیاسی جهان مجال نفس کشیدن راحت و امکان اظهار نظرآزاد سیاسی خویش را ندارد. نظرخواهی عمومی در باره تشکیل پارلمان ملی ، دولت ملی، شکستن سدها برای نجات دریاچه ارومی، بستن راه های ترانزیت به ارمنستان، اداره امور داخلی بدست خود و غیره در داخل کشورغیر ممکن است.
2- چه تفاوتی دارد اسم دعوت کننده حسنقلی باشد یا حسینقلی. مضمون عمل خیر است و دعوت به عمل خیر به صلاح حرکت ملی است.
3- من عیبی در اینکار نمی یینم و خوشحالم از اینکه دوستان قهرکننده از یکدیگر دوباره دور هم جمع میشوند و برای رسیدن به هدفهای مقدس و دموکراتیک ملی دست بدست همدیگر میدهند. در این دوره حساس سیاسی در منطقه و جهان که شاهد آن

هستیم ، برتر شمردن منافع ملی واجبتر از دعوای کودکانه بر سر صندل و احیانا امتیازات شخصی میباشد. علاوه بر آن پارلمان جای بحث و گفتگوی بینش های مختلف و حتی متضاد میباشد.
4- پارلمان به چند تشکل خارج نشین مراجعت نمیکند، بلکه فعالین سیاسی که خواهان تشکیل پلرلامنت هستند به تشکیلاتها و شخصیتهای فعال سیاسی مراجعت میکنند و با شرکت وهمیاری مستقیم آنها پارلامنت رسمی را تشکیل میدهند.
5- در حدود 10 سال است که ایده تشکیل پارلامنت در مهاجرت وجود دارد و این مسئله بارها در میان فعالین و تشکیلاتهای سیاسی آزربایجان هم از تلویزیون گوناز و هم در مطبوعات مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است. شما برای تشکیل پارلامنت در مهاجرت در درجه اول باید به آزربایجانیهای فعال ملی در صحنه سیاسی مراجعت کنید. علاوه بر آن در برنامه ی زنده ای از تلویزیون گوناز که تقریبا سه هفته پیش به تشکیل پارلامنت در مهاجرت اختصاص داده شده بود، بیشتر از 95% از بینندگان برنامه که هم از داخل وهم از خارج تلفن میزدنند از این فکر طرفداری قاطع میکردند. در رابطه با این سئوالتان نظر شما را به بند آخر مصاحبه ام نیزجلب میکنم.
6 - خبر نشست کپنهاقن میتواند از تمامی رسانه های دنیا پخش گردد. مساوات نیز یکی از این رسانه هاست و در کنار خواستها و حقوق بحق ملت ما قرار دارد. بیشتر مطبوعات و تلویزیونهای اوپوزیسون آزربایجانی خبر این نشست را به اطلاع عموم رسانده اند. این فکر شما درست است که باید بعد از تشکیل پارلامنت به ملت آزربایجان و عمو م مردم ایران یا دنیا نامه سرگشاده نوشت و آنها را از تشکیل پارلامنت در مهاجرت خبردار ساخت. در رابطه با سئوال شما در باره " وضعیت حقوقی دولت آزربایجان جنوبی و پارلمان در تبعید" در کامنت آینده ام جواب خواهم داد.