Skip to main content

آقای مصداقی

آقای مصداقی
Anonymous

آقای مصداقی
چند نکته را برای اصلاح اطلاعات سرکار عرض می کنم. اول این که خانم مدرسی مرداد 67 به دادگاه مرگ رفت و دفاع کامل کرد اما پس از یک ماه به بند برگردانده شد. تمام بند زنان شاهد این ماجرا بودند و ایشان اولین فردی بود که از دادگاه چپ ها و سوال و جوابها برای ما خبر آورد. تا قبل از آن ما فقط از دوستان عزیز مجاهد در این مورد شنیده بودیم. همچنین ایشان که مدت یک ماه در آن زمان در انفرادی آسایشگاه بودند وقتی حدود 15 شهریور به بند برگشتند در مورد دختران چپ ملی کش که حد می خوردند به ما اطلاع دادند و اتفاقا پیش بینی کردند که به زودی نوبت حد خوردن افراد بند ما می شود که این پیش بینی تقریبا 5روز بعد به وقوع پیوست و روز 20 شهریور اولین سری از زنان حکم دار که همه توده ای یا اکثریتی بودند به دادگاه رفتند. بقیه در کامنت بعدی...

فرموده اید تنها عضو هیات سیاسی که حاضر به مصاحبه نشد مریم فیروز بود. بهتر بود لیست هیئت سیاسی را مشخص می کردید بعد می شمردید. تنها رحمان هاتفی را ذکر می کنم که کاملا برایتان محرز است که سال 62 کشته شد. عجیب است که فراموش کردید. یا زنده یاد کی منش، زنده یاد باقرزاده و.....به لیست هیئت سیاسی مراجعه کنید و بعد تطبیق دهید با شرکت کنندگان در شوهای تلویزیون.
احسان طبری در اردیبهشت 63 برای اولین بار در تلویزیون ظاهر شد . درست یک سال پس از دستگیری.و این که ایشان 6روز بعد از مصاحبه اولین نفرات بر صفحه ظاهر شدند نمیدانم از کدام منبع آمده است. دوست عزیز ما همه شاهد این مصاحبه ها بودیم و شما علی رغم یادآوری دوستان باز هم بر این موارد خطا اصرار می ورزید.
در تقسیم بندی که ارائه کرده اید هرچند در اساس آن را دقیق نمی دانم اما گنجاندن بهزادی و جوانشیر و حتی کیانوری در گروه یک بسیار نادرست است. بهزادی هیج همکاری فرهنگی انجام نداد. او در میزگرد 66 در داخل زندان شرکت کرد و حرفی هم نزد و بیشتر اشک می ریخت. جوانشیر هم همکاری نکرد اما معتقد بود اگر افراد حوزه علمیه مایلند با مارکسیسم آشنا شوند چه بهتر که با متن درست و مناسب آشنا شوند. هر چند سایر رفقایش موافق نبودند اما این عمل امتیازی برای او نبود و حتی موجب شرایط سخت تر برایش شد اما او به دلیل توانایی علمی و اعتقاد به ترویج مارکسیسم این کار را قبول کرد حالا شما اسمش را می گذارید همکاری فرهنگی. ما تابه حال فکر می کردیم همکاری فرهنگی کارهای آقای مخملباف در زندان بوده یا نوشتن مقالات در رثای بازجویان و.... نوشتن جزوات علمی مارکسیستی هم همکاری فرهنگی است؟ امری که خود به استقبال خطر رفتن است. در این زمینه اطلاعات بیشتری وجود دارد که در جای مناسب ارائه خواهد شد.
دکتر بقایی به عنوان پزشک کار می کرد و هرچند مانند دکتر دانش از مواضع دفاع نمی کرد اما همکاری نمی کرد. مگر این که خدمات پزشکی را همکاری بدانیم. زدن این اتهامات جالب نیست. سرموضعی نبودن دلیل همکاری نیست.
موارد دیگری هم هست که در فرصت مناسب خواهم نوشت. اما آقای مصداقی شما که به دیگران خرده می گیرید که اطلاعات غلط خود را تصحیح نمی کنند شما چرا خود بر اشتباهات اصرار می ورزید. این از اعتبار کار تحقیقی شما می کاهد.
امیدوارم روزی برسد که فارغ از جانبداری های گروهی تاریخ زجرهای آزادمردان و آزادزنان این سرزمین به رشته تحریر درآید