Skip to main content

سایه دختر جوان مراغه ای در

سایه دختر جوان مراغه ای در
Anonymous

سایه دختر جوان مراغه ای در یکی از بیمارستانهای آلمان فوت کرد. سایه در سالهای تازه جوانی اش قربانی دولت بی کفایت حسن روحانی شد.روحش شاد

دانش آموز آذربایجانی به دلیل کارشکنی مقامات دولت ایران جان باختٌِريالآژق

گوناز تی وی: سایه مقدسی دختر جوان مراغه ای که شاعر و جزء استعدادهای درخشان نیز بود، شب گذشته در پی کارشکنی کنسولگری ایران در آلمان،در بیمارستان شهر فرانکفورت در گذشت.

به گزارش گوناز تی وی،محمدرضا مقدسی پدر سایه،بامداد امروز مرگ دختر جوانش را در یکی از بیمارستانهای آلمان تایید کرده است.

پدر سایه مقدسی در مصاحبه ای درباره درگذشت فرزنداش گفته است:"سایه تمام شد، سایه دیگر جان ندارد صدای مرا به گوش مردم و مسئولان برسانید. ما به دستور رییس جمهور به آلمان اعزام شدیم اما کار شکنی‌های سرکنسولگر باعث شد، دخترم جانش را از دست بدهد. سایه امید داشت، ما هم امید داشتیم اما لجبازی‌های یک آدم، باعث شد، سایه از بین برود".

او با اشاره به آزمایش‌هایی که روزهای اول ورود به آلمان روی سایه انجام گرفت، می‌گوید:"وقتی پزشکان پرونده سایه را بررسی کردند و آزمایشاتی انجام دادند به ما گفتند که زمان مناسبی او را رسانده‌اید و برای بیماری سایه درمان قطعی وجود دارد. پرفسور پیتر بادر، پزشک معالج سایه به ما گفت که آینده‌ی درمان سایه روشن است اما توقف درمان، همه چیز را خراب کرد".

سایه مقدسی دانش آموز شاعر از شهر مراغه‌ آذربایجان جنوبی و عضو سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) به دستور رییس جمهور کشور ایران برای مداوای بیماری ای. ال.ال به آلمان اعزام شده بود.

سرکنسولگر ایران در فرانکفورت با این که نامه رسمی آموزش و پرورش مبنی بر استخدام پدر سایه را دریافت کرده بود، حاضر به تنظیم قرارداد و در نظر گرفتن حق بیمه برای خانواده مقدسی نشد. او هزینه‌ی بالای درمان سایه را دلیلی برای سرباز زدن از تنظیم قرداد و بیمه عنوان کرده است .

سرکنسول ایران قبلا" عنوان کرده بود که فقط به دستور مستقیم رییس جمهور و یا وزیر امورخارجه حاضر به تنظیم قرارداد هستم . بیمارستان فرانکفورت چهار هفته پس از بستری سایه به دلیل عدم دریافت بیمه، طبق قانون آلمان درمان را متوقف کرد و سایه مقدسی بعد از توقف درمان جان خود را از دست داد .

پزشک معالج سایه در گفت‌و گو با یکی از خبرگزاری های ایرانی این موضوع را تایید کرده و گفته بود:" درمان سایه به دلیل نداشتن بیمه، متوقف شده است".

سرکنسول ایران بعد از متوقف کردن روند درمان این دختر جوان آذربایجانی در آلمان ادعا کرده بود که وی را باید به ایران بفرستند. این اتفاق زمانی رخ داد که چهار ماه قبل پزشکان ایرانی از درمان وی ناامید شده بودند و اعلام کرده بودند که تخصص کافی برای درمان وی در ایران وجود ندارد.

لازم به ذکر است حدود یک‌ماه قبل روند درمان دانش آموز آذربایجانی متوقف شد تا این‌که بعد از رسانه‌ای شدن ماجرا، درمان، از سر گرفته شد امابه گفته‌ی پدر سایه، بدن وی دیگر کم آورده بود. صبح روز گذشته پرفسور پیتر بادر ناامید از درمان سایه، از پدر ومادرش اجازه خواست که درمان سایه را متوقف و دستگاهها را قطع کنند. محمدرضا مقدسی این اجازه را نداد. چند ساعت پس از مطرح شدن این موضوع سایه در همان بیمارستان، زیر دستگاههای تنفسی جان داد.

گفتنی است پدر این دانش آموز آذربایجانی اعلام کرده است که از سرکنسول ایران به قوه قضائیه و رئیس جمهوری ایران شکایت خواهد کرد. وی سرکنسول ایران را عامل مرگ فرزندش می داند .