Skip to main content

به نظر بنده چون جناب زیبا

به نظر بنده چون جناب زیبا
Anonymous

به نظر بنده چون جناب زیبا کلام کارشناس علوم سیاسی هستند در موضوع مربوط به جامعه شناسی نظر خود را با قطعیت داد نمیکنند و نظر ایشان با نظر یک طراح و گرافیست یا کارشناس برق تفاوتی ندارد.

در مورد رویگردانی مردم تبریز از سیاست نظر ایشان غلط است و دلایل دیگری دارد.
همچنین در باب شناخت روحیات مردم تبریز و اقبالی که به زبان فارسی خواهند داشت و همچنین انتظار آرمانگرایانه ای که هم از سیاسیون دارند و هم از مردم تبریز در صورتی که به قول ایشان حتی 51 درصد بخواهند که به زبان تورکی بیاموزند.
همچنین القاء این تفکر که رسانه های امروز تبریز همان رسانه هایی نیستند که ستارخان یا باقرخان بپسندد. چون اولاً کسی نمیداند که اگر ستارخان زنده باشد چه فکر خواهد کرد. این تفکر در مورد نسل اول انقلاب با افکار همان نسل در 10 سال بعدش ثابت نبود. ثانیاً ستارخان برای مقابله با تمام اشکال دیکتاتوری انقلاب کرد و این نوع از حکومت که به سایر ملیتهای ساکن در آن ظلم میشود یک نوع مهمتری از دیکتاتوری است. ضمن اینکه این نوع از حکومت به دلیل دارا بودن اشکال دیگری از دیکتاتوری از قبیل دیکتاتوری جنسیتی و مذهبی بیشتر مورد قهر ستارخان قرار میگرفت. در همین راستا نیز ممکن بود البته ستارخان به نشریات آذربایجان که تیم تیراختورسازی را به عنوان ابزار تشکل مکان تجمیع افکار ملیت خواهانه استفاده میکردند در نظر بگیرد ولی طبیعی است که ممکن بود بخواهد اشکال دیگری از مدنیت خواهی در این نشریات وجود داشته باشد. ولی هرگز چنین نیست که اگر ستارخان می بود الان میخواست با نشریات مخالفت کند و یا نشریات چنین موضعی در مورد ستارخان اتخاذ کنند.