Skip to main content

دوستان چپ بدون اینکه عصبانی

دوستان چپ بدون اینکه عصبانی
Anonymous

دوستان چپ بدون اینکه عصبانی شوند و اتهاماتی نظیر کیهان شریعتمداری به نویسنده بزنند بهتر است ان را نقد کنند . منهم بعنوان یک چپ سابق ؛ نوشته جناب جلال ايجادی را نقد می کنم :
1_ او می نویسد:«، چپ متنوع و پيچيده است و افراد و لايه هائی هستند که خوشبختانه در بينش خود متحول شده اند، ولی بطور عمده مدل فکری و برنامه ی چپ در بنياد تغيير نيافته است.»او چپ را متنوع و پیجیده می نامد ولی می نتیجه می گیرد که

«سرو ته یک کرباسند» چرا چونکه چپ هااز «.. ؛نقد دين و روحيه انتقادی نسبت به يکی از عوامل اصلی انحطاط فرهنگی و روانی يعنی اسلام بدور ماندند» و یا بعبارتی دیگر چپ ها باندازه کافی اسلام ستیز نیستند. جناب استاد تحت تاثیر فکری نئو کانهای اسلام ستیز قرار دارد و چنین است که در یک تحقیق علمی، لباس استادی و علمی خود از تن خارج و بعنوان یک فعال سیاسی رادیکال ضد اسلامی به چپ های ایران می نگردد.ایشان غافل از این که خود سیاستمدار های غربی ازاوباما تا اتحادیه اروپا ؛سیاست مخرب و ترویست پرور؛ «اسلام ستیزی» را رها کرده اند / آنان تلاش می کنند با تقویت اسلام معتدل و میانه رو در خاوریمانه ؛ مواضع افراطیون اسلامی و تروریست های اسلامی را تضعیف نمایند. اتفاقا خط فکری استاد ایجادی در بین سیاستمداران غرب هم در اقلیت قرار دارند.
2_ جناب استاد ایجادی در باره چپ می نویسد:«ضديت با دمکراسی خواهی و آزادی های فردی و آزادی انديشه و حقوق بشر، بسياری از اين بازيگران را به افرادی مستبد کوچک و بزرگ تبديل کرد. » توجه نمائید ضدیت با دمکراسی و ازادی اندیشه ...بنظر من قضاوت کیلیویی علیه چپ های ایران که خود این احزاب به 2 دسته سیاسی سرنگون طلب و اسلام ستیز از یک طرف و جناح نسبتا قدرتمندی که از تحولات تدریجی و تقویت اسلامی سیاسی میانه رو تقسیم شدند ؛ نادرست است .از سوی دیگر میزان دمکراس درونی احزاب موجود نشان می دهد که اتفاقا دمکراسی درونی در چپ ها بسیار فراتر از احزاب راست شامل طرفداران پادشاهی و احزاب جمهوریخواه و ملی گرا است .در واقع بخش بزرگی از چپ ها عملا و نظرا به مواضع سوسیال دمکراتهای اروپا تحول پیدا کرده اند و اینکه همه چپ های کنونی را یک جا و فله ای استالینست بنامیم ؛ واقعا غیر منصفانه و غیر علمی است و این نشان می دهد که معیار ، مهک و میزان دمکراسیخواهی را استاد جلال در اسلام ستیز بودن احزاب چپ است.3_ برکسی پوشیده نیست که محور اصلی و تبلیغی سیاست چپ های دمکرات که بخش بزرگی از چپ ایران را تشکیل می دهد، حقوق بشر و دمکراسی است و بی جهت نیست که ریشه قبلی و فعلی اکثر فعالان حقوق بشر چپ است .4_ متاسفانه در فضای سیاسی ایران ما با کمبود احزاب راست میانه سکولار _ دمکرات مواجه ایم و در نبود آنان چپهای دمکرات که بهتر است این احزاب را سوسیال دمکرات بنامیم _جا و نقش احزاب راست میانه را پر کرده اند.