Skip to main content

تبریزی گرامی، شما «حقوق ضایع

تبریزی گرامی، شما «حقوق ضایع
آ. ائلیار

تبریزی گرامی، شما «حقوق ضایع شده» مردمان مختلف ایران را که توسط «سیاست یکسان سازی 80 ساله» انجام گرفته و «جنایت در حق بشریت» است نمی بینید. این خطای اول شماست. اما خطای دوم : جدایی جایگاه «نظر» را با « پایگاه اجتماعی» نمی بینید. خطای سوم :« هر نوشته را که از حقوق ضایع شده» سخن میگوید «پان نامه» مینامید بدون اینکه توجه کنید نویسنده از چه چیز سخن میگوید. آیا سخن او در مورد «اتحاد ترک های» جهان است یا « در آذربایجان از ستم مضاعف فرهنگی-اقتصادی-سیاسی» صحبت میکند. خطای چهارم شما آن است که « بدنبال بیل و کلنگ» هستید. و ملیونها مردم را که برای رفع
«ستم مضاعف » تلاش میکنند نمی بینید. بر اساس این چشم بستنها « سخنان کلیشه ای» خود را « تکرار و تکرار» میکنید . و خواننده را از صحبت جدی «آموختن و آموزاندن» یعنی « درک متقابل» دور میکنید. در نتیجه «روشنگری» که صورت نمیگیرد بر تاریگیها نیز افزوده میشود.

بین دوطرف «اعتماد»، «علاقه به درک یکدیگر» ، نگرانیها، بخاطر خود و دیگران و حال و آینده لوث میشود. پیشنهاد میکنم «روش روشنگری» را درست بکار بندید. این شیوه ایکه پیش گرفته اید جذاب و مفید که نیست منزجر کننده نیز هست. بکوشید طرف مقابل را درک کنید. راحل نسبی بیطرفانه پیشنهاد کنید. آزادی و حق انتخاب طرف را رعایت کنید. به طرف مقابل اتهام پان و غیزه نزنید. کسی اینجا موضوع «اتحاد تورک یا عرب یا کرد» در جهان را مطرح نمیکند. که شما مدام در کامنتهای خود از « پان نامه» استفاده میکنید. در ایران فقط یک حزب پان داریم که آنهم «حزب پان ایرانیست» است. بکوشید واژه ها را دقیق و مطابق شئی و پدیده بکارگیرید. ما در سایت نویسنده آقای چنگایی را هم داریم که از دیدگاه چپ مطلب می نویسد. برخوردهای ایشان به مسایل خوانندگان میتواند برای شما تجربه آور باشد. بکوشید با حیثیت چپ بازی نکنید. چپ ضربه خورده شما هم با برخوردهای ناشیانه در خدمت عمق بخشیدن به این ضربات نیاشید.