Skip to main content

موضوع این مقاله نگرانی از جنگ

موضوع این مقاله نگرانی از جنگ
آ. ائلیار

موضوع این مقاله نگرانی از جنگ داخلی و راحل دور زدن آن از طریق تأمین حقوق است. با « « انقلاب اخلاقی، انقلاب وجدانی؛ احترام به "حقوق طبیعی انسان"» که نویسنده اشاره کرده است. به جای بحث در موضوعات چنین مشخص و بیان نظر،
تبریزی گرامی ، چسبیده مثل -همه کامنتهایش- به اتهام ناسیونالیسم. با پان فارس نامه نویسی. در این نوشته نویسنده از احساس و فکر و پیشنهاد خود گفته درست یا نادرست -نظرش را نوشته و چیزی هم در باره پان مان مطرح نکرده. تبریزی گرامی بجای فکر روی اینها رفته آنور دنیا. از عالم و آدم تا شیر مرغ همه را قاطی هم کرده که این «نگرانی- راحل- حقوق- احتمال جنگ داخلی-» مسکوت گذارده شود. خواننده میخواهد در این موضوعات که نویسنده مطرح کرده نظر دیگران را نیز بخواند. ولی دوست ما با دو کلمه «پان و نامه» میخواهد مسئله را تمام کرده و غیر مستقیم دههانها را ببندد. جانم نظر تان را در مورد موضوع بیان کنید.

سخت است؟ نه نیست؟ پس چرا به نکات موضوع نمی پردازید و تنها چسبیده اید به دو کلمه- پان - و نامه؟ میخواهید پان فارسنامه بنویسید یا پان فارسیسم نامه؟ تبلیغات کار دوستی نیست. در بحث میخواهیم با منطق و اصول- کمی دوستان باهم صحبت کنند. لطف کنید به موضوع بپردازید. سئوال اینهاست:« آیا نگرانی واقعی ست؟ آیا احتمال جنگ داخلی هست؟آیا راه حل نویسنده که گفته درسته؟ آیا ما مشکلات مسئله ملی داریم؟» خوب به اینها پاسخ بدهید. بگذریم که نتیجه کامنتهای شما آن است که «مشکلی نیست و حق و جقوقی هم ضایع نشده- همه چیز برقرار است مثل دماوند.» . آخه جانم این پان فارسنامه گویی که نشد جواب. پاسخ مشخص لازم داریم. جواب سئوالات را. و نه چیزهای دیگر.