Skip to main content

(بقیه از کامن قبل)... پس

(بقیه از کامن قبل)... پس
Anonymous

(بقیه از کامن قبل)... پس استراتژي تان "قيام مردمي" و تنها "تكميل آن به كمك نبرد مسلحانه در مراكز امنيتي و حساس" است. با گسترش قيام نياز به سلاح هاي بيشتري داريد و حتي نفرات بيشتر كه بايد از طريق سوريه كمبودهاي تان را جبران كنيد. ارتش آزاد سوريه توجه كند كه اگر رزمندگاني در سوريه هستند كه مي خواهند از راه هاي مرزي به قيام كنندگان عراق بپيوندند، نبايد جلوي شان را بگيرند و بايد اجازه دهند تا آنان نفرات و تجهيزات شان را به عراق منتقل كنند. اين هم به نفع عراق است و هم به نفع سوريه و اميدوارم كه آنان كه متوجه اين قضيه باشند...

عشاير و سني ها عراق نيز بايد براي رزمندگاني كه از سوريه به ايشان مي پيوندند روشن سازند كه آنان نمي خواهند عراق به ويرانه اي چون سوريه بدل شود و از اين سبب آنان بسياري از كارهايي را كه در آنجا كردند نمي توانند اينجا انجام دهند و مي خواهند با كمترين تلفات انتقال قدرت صورت گيرد و رزمندگان بايد معطوف به پادگان ها و مراگز نظامي رژيم مالكي شوند و با مردم محلي كاري نداشته باشند و آن برعهده عراقيان خواهد بود و اداره هر شهر و منطقه آزاد شده نيز بدست عراقيان است. برايشان روشن سازيد كه حق ندارند كه "به هيچ وجه و به هيچ عنوان" بمب گذاري ها و ترورهاي كور صورت دهند و مردم عادي را بكشند و بايد نبرد مسلحانه شان تنها و تنها معطوف به نيروهاي مسلح مالكي و نيروهاي امنيتي اش باشد. حتي از بمب گذاري در جلوي ساختمان هاي دولتي كه منجر به قتل ارباب رجوع يا عابران پياده مي شود، پرهيز كنند. چون شما براي اين قيام كرديد كه جلوي كشتار بي گناهان و ظلم به مردم را بگيريد، نه اين كه دستان خودتان به ستم و كشتار آلوده شود. (در صورت چنين انحرافي، هيچ راهنمايي و كمكي ديگر به شما داده نخواهد شد و از شما اعلام برائت مي شود). درضمن، باز به شما تأكيد مي كنم كه از ورود و درگيري در مناطق كردنشين و تركمن نشين به شدت اجتناب كنيد و آن را به رزمندگاني نيز كه از سوريه مي آيند، منتقل سازيد كه حق ندارند به آن مناطق وارد شوند»
دیدید که عین آن را اجرا کردند و داعشی که بمب گذارب و ترور کور می کرد و حتی به مدم عادی رحم نمی کرد، نه تنها با مردم کاری نداشت، که حتی با نظامیانی که سلح را زمین می گذاشتندذ، کاری نداشت. اما هنوز اسیران را می کشند که جنایتی بزرگ است و به آنان تذکر نمکرر یز داده شد.
تفاوت یک رهبر معنوی با یک رهبر سیاسی در این است که یک رهبر سیاسی وقتی تنها به این می اندیشد که تصمی درست را بگیرد و در سمت درست بایستد، یک رهبر معنوی همزمان سعی می کند تا آنانی را که در مسیر غیر انسانی هستند به راه درست متقاعد کند و همین تغییرات بزرگ داعش در این مدت کوتاه خود بزرگترین دلیلی برای این پیروزی معنوی است. داعش در سوریه حضور داشت و باکردها و دیگر انقلابیون سوری می جنگید و آنان را می کشت و قربانی می کرد، در حالی که با کشاندن آنان به عراق و ملتزم ساختن شان به تعهداتی که قبلاً برعهده نمی گرفتند، هم در مسیر ساقط کردن دیکتاتوری باند مالکی و سپاه قدس صرف انرژی و هزینه کردند و هم درگیری شان در سوریه متوقف شد و هم بزرگترین کمک به مردم ناراضی سنی عراق شدند. به این می گویند "یک حرکت طلایی" در شطرنج خاورمیانه.
...(ادامه دارد)