Skip to main content

بنا بر گزارشات متعدد نهادهاي

بنا بر گزارشات متعدد نهادهاي
Anonymous

بنا بر گزارشات متعدد نهادهاي مختلف در آمريكا –برحسب آن تعدادي كه فاش شده- رژيم ايران بي وقفه از طريق عراق و دولت مالكي به رژيم سوريه كمك مي كند؛ از كمك هاي انساني تا كمك هاي وسيع تسليحاتي (بعد دولت آمريكا يكسال است كه مانده ضدهوايي به مخالفان بدهد يا ندهد و به شكل مستقيم بدهد يا غيرمستقيم!) ..

اين همه آمريكا به مالكي هشدار داد، كوچكترين تغييري در رفتارش داد؟ مالكي نه تنها مشكل داعش را حل نكرده كه با عشاير عراقي در استان الانبار درگيري نظامي پيدا كرده و عملاً حاكميت آن استان بزرگ را از دست داده است و اين ها در حالي است كه اعتراضات پردامنه در استان هاي سني نشين هر جمعه تداوم دارد. نارضايتي مردم عراق از دولت مالكي به مرحله استيصال رسيده، به طوري كه بسياري تنها راه را ترك كشور مي دانند و با اين درآمد نفتي عراق در طول يك دهه، خدمات عمومي بسيار ضعيف است و بيكاري و فقر بيداد مي كند و رژيم مالكي و سپاه قدس ايران براي رفع بيكاري به جوانان شيعه پيشنهاد مي دهد كه در ازاي مزدوري به عنوان نيروهاي شبه نظامي در عراق يا سوريه مي توانند حقوق دريافت كنند. با اين نارضايتي عمومي مالكي حتي 20 درصد از آرايي را كه مدعي است نمي آورد و طي يك مضحكه انتخاباتي كه حالا گزارشات تخلفات بارز و گسترده آن توسط همه احزاب عراقي به استثناي دولت قانون و اتحدايه ميهني –يعني همان دو حزبي كه متهم تقلب انتخاباتي هستند- اعلان و رسانه اي شده است و انتخابات كريمه هزار بار سالم تر از انتخابات عراق بود، وزارت خارجه آمريكا و سخنگويانش به جاي پشتيباني از اپوزيسيون عراقي براي بررسي تخلف در انتخابات، همگان را دعوت به تشكيل دولت ائتلافي برحسب آراي تقلبي مي كنند؟ حتي با فرض اين كه انتخابات عراق سالم بود، تداوم شرايط كنوني عراق كداميك از مشكلاتي را كه ذكر شد، رفع مي كند؟ و آيا تنها موجب تداوم شان نمي شود؟
توصيه هاي ما براي بحران ها و انسدادها بايد براي رفع شان باشد، نه منتهي به تداوم شان. بحران هاي عراق قبلاً نيز بارز شد و پيش از اين اپوزيسيون عراقي نيز به نزدتان آمدند، اما شما به جاي كمك به آنان، از دولت مالكي حمايت كرديد و آرام شان كرديد تا وضع موجود ادامه يابد و انگار دو كشور تنها از شرايط عراق راضي اند؛ ايران كه خوب مي داند در عراق چه مي گذرد و آمريكا كه ظاهراً اصلاً توي باغ نيست در عراق چه خبر است و تو گويي پيام براي انتخابات سالم يك كشور اروپايي صادر مي كند!
نیروهای اندک داعش پس از این که در حملات به مراکز امنیت و نظامی شرکت فعال کردند، حالا کنترل مناطق آزا شده را به سنی های عراقی واگذار می کنند. یعنی نقشی مثبت در مسیری درست از کسانی که تاکنون نقشی فاجعه بار داشتند. برای آشنایی با نقطه نظراتم و آنچه پیرامون اسلام گرایان منطقه انجام دادم می توانید به مقالات متعددم پیرامون مصر و تونس و لیبی رجوع کنید. به حساب داعش نیز به موقع رسیده خواهد شد. چون آسیاب به نوبت است و قرار است نه تنها داعش هر شخص یا جریانی در منطقه که حقوق انسان ها را تاکنون پایمال می کرده و تغییر رویه نداده بلکه بدان اصرار هم دارد، یک به یک حق شان کف دست شان گذاشته شود، از جمله پاسدارانن و مقامات عراق و ایران. فقط تماشا کنید تا با چشمان تان ببینید و باور کنید.