Skip to main content

آقای اقبالی گرامی با درود. من

آقای اقبالی گرامی با درود. من
Anonymous

آقای اقبالی گرامی با درود. من فکر می کنم که شما از لحاظ روزنامه نگاری دچار اشتباهاتی شده اید. 1- این مقاله نام نویسنده ندارد. من به اصل مقاله مراجعه کردم. در آنجا هم نام نویسنده نبود ولی چون یک وبلاگ بود، اصولا باید نام وبلاگ یا صاحب آن را که در این مورد دلقک ایرانی است، می نوشتید. اگر اشتباه نکنم در سایت شما نام این شخص به عنوان نویسنده وجود دارد و به نظرم می رسد که مطلبی از او را در سایت شما خوانده ام.
2- همانطور که خودتان هم اشاره کرده اید، این مطلب یک مقاله است و خبر نیست. من شخصا در جایی ندیده ام که برای مقاله، تفسیر بنویسند. البته نقد می نویسند ولی تفسیر نه. 3- معمولا در قسمت خلاصه که در اول صفحه می آید، بخشی از مطلب را می گذارند تا توجه خواننده را جلب کنند. شما به جای آن تفسیر خودتان را نوشته اید و مشخص نکرده اید که تفسیر شماست. مخصوصا اینکه ما در جایی هم نمی بینیم که نوشته شده

باشد: تفسیر مقاله از اقبال اقبالی. 4- در مورد اخباری که منتشر می شود، برخلاف معمول همه سایتها تفسیر خودتان را در قسمت خلاصه خبر می نویسید. من شخصا با شیوه شما آشنا شده و به آن عادت کرده ام ولی کسانی که به طور اتفاقی به این سایت سر می زنند، وقتی آن قسمت را به عنوان خلاصه خبر می خوانند و بعد می بینند که در اصل خبر چنین چیزی نیست، به احتمال زیاد ممکن است که دیگر به این سایت نیایند. من همه سایتهایی که می خوانم، دیده ام که تفسیر خبر به اینصورت انجام می کیرد که مفسر یک یا چند خبر مرتبط را در یک تفسیر جا می دهد و آنها را به هم مربوط کرده و دیدی روشن راجع به موضوع به خواننده می دهد. متاسفانه تفسیر شما که در اول صفحه و به جای خلاصه خبر می آید، یکنواخت، شعار و بعضا هم با لحنی بد و غیر محترمانه است. البته اشتباه نشود من نمی گویم که باید احترامی به آخوندها بگذارید ولی من معتقدم که نوشتن مؤدبانه، احترام گذاشتن به خود است و برعکس، بددهنی و فحاشی، بی احترامی به خود. با آرزوی موفقیت در کار پر زحمتتان.