Skip to main content

به آقای یونس شاملی،... 1- ما

به آقای یونس شاملی،... 1- ما
ناصر کرمی

به آقای یونس شاملی،... 1- ما ملّتی بنام فارس نداریم، در زمان هخامنشیان، مورخان، از جمله مورخان یونانی نام ایران را بر اساس جغرافیای زیستی هخامنشیان ( پارسه) در جنوب غربی و جنوب ایران،" پرسیس، پرشیا، پرزین" نامیدند. نام اصلی این سرزمین " ایران" هست که به معنای "سرزمین آریایی ها" میباشد.

2- آنچه مسلم هست از نظر مردم شناسی و تاریخی مستند، چه نام سرزمین ایران "پارس" باشد و ساکنان ایرانی آنرا هم پارسی و زبانشان را هم " پارسی" بنامند، و چه نام این سرزمین "ایران" و زبان ایرانیان را " ایرانی" بنامند، در هر دو صورت این دو نام" پارس و ایران"، دو قوم مهاجم و مهاجر به ایران یعنی ، "عرب و تُرک" را شامل نمیشود، بلکه تیره های ایرانی، با گویشهای متفاوت در فلات ایران زبانی را در بر میگرد. که در همین راستا دو تیره ، کُرد و بلوچ از مهمترین تیره های ایرانی بشمار میروند

3- شما نه اینکه از قانونمندی در سایت ایران گلوبال بی اطلاع هستید، بلکه از آنچه در جهان پیرامونی میگذرد، از روابط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، از آمیختگی و پیوستگی ملّتها، از سیستمهای قانومند سیاسی، از تزهای همزیستی مسالمت امیز بی اطلاع و بی خبر هستید، شما در قرن 21 نیستید، و هنوز در همان اواخر قرن 11 میلادی هستید که اجداد شما از همان دامنه های آلتایی، به مهاجر ت شوم خود بسوی غرب، بسوی غرب دریای مازندران، بسوی قفقاز، و دریای سیاه، بسوی آسیای کوچک ( ترکیه امروز)ف در نهایت یسوی سرزمین ایران ما حرکت کرد، و تاکنون جهان شرق را در عقب ماندگی در بینش عشیره ای خون ریز و خشونت طلب، در جنگهای دینی و مذهبی نگهداشته است و هنوز به فکر تسخیر سرزمین دیگران، هنوز در مسیر نابودی فرهنگ و تمدن و تاریخ دیگران هستید.
4- من با هیچ قوم و ملّتی دشمنی ندارم و بر علیه هیچ زبان و گویشی هم نیستم، طبق نوشتار مستند من در سال 2002 آموزش به تُرکی را در جغرافیای زیستی آنها ( اذربایجان شرقی، و اردبیل) مطرح کرده ام و خواهم کرد. من مخالف بینش عشیره ای عقب مانده، مخالف اقتدارگرایی کور و فیزیکی بدون اندیشه ورزی و بدون شناخت افرادی مانند شما هستم و بر این دیدگاه خواهم ماند و میلیونها نسل جوان درون کشور پشتیبان این دیدگاه میباشد.
5- هدف شما خواندن و نوشتن به زبان تُرکی و بهبودی زندگی هم تباران تُرک خود، همچنین جایگزینی دمکراسی در ایران و در منطقه نبوده و نیست، حرکت و عمل شما فقط گل آلود کردن فضای سیاسی و سخن پراکنی بسود منافع تُرک تباری در ایران و در ترکیه و در قفقاز میباشد که علی خامنه ای در ایران و اردوغان در ترکیه آنرا نمایندگی میکنند. تُرک تباران در تاریخ و در جهان دیگر دوست و رفیقی دیگر برای خود باقی نگذاشته اند، فقط در ایران کمی احترام آنها را داشتند، که آنهم هم بر باد رفت.

6- موضوع و مسائل مهم و اساسی امروز ایران و در منطقه و در جهان، رو در رویی مدرنیته، و سنت گرایی، مبارزه بر علیه اسلامگرایی رادیکال است، که بدون شک منافع تُرک تباری و تُرک سالاری در ایران و در ترکیه را زیر سئوال جدی برده است، اعمال شما در چنین شرایطی هدفمند و برنامه ریزی شده بسود اسلامگرایان در ایران و در ترکیه میباشد. امروز نمایندگان جهان در پاریس گرد آمدند تا بر علیه اسلامگرایی همبستگی نشان دهند امّا در چنین مرحلهء تاریخی تنها غم شما گذاشتن مقاله به زبان تُرکی در سایت ایران گلوبال میباشد.

7- همینکه مدیریّت سایت ایران گلویال به شما و امثال شما اجازه داده است مقالات خود را به زبان تُرکی ولی با ترجمه فارسی در این سایت بگذارید، کمال حسن نیّت و نقطهء اوج دمکراسی در حق شما رعایت شده است، که در تاریخ و در هیچ جامعه ای دیده نشده است. حال شما در صدد تسخیر کل سایت به زبان تُرکی هستید، شما شاید سایت ایران گلوبال را با تصرف و تسخیر سرزمین دیگران عوضی گرفته اید. در کدام دمکراسی های مدرن امروز از جمله در آلمان، در یک سایت رسمی به زبان آلمانی، اجاز میدهند، مقالاتی به زبان تُرکی حتّی حتّی با ترجمهء آن به زبان آلمانی انتشار یابد. بدبخت به آن سرزمینی که شما به آن تعلق دارید و هویّت آنرا بدوش میکشید، بیچاره آن قومی که شما نخبه و پیشوایش باشید تا بخواهید از حق آنها دفاع کنید.
8- عمل تروریستی در پاریس ادامهء حملهء تروریستهای اسلامی به مردم کُرد در عراق و در سوریه و در کوبانی با پشتیبانی حکومت ترکیه میباشد، که شما و امثال شما تلاش در منحرف کردن افکار عمومیبسود تُرک تباری حداقل در سایت ایران گلوبال را دارید. محور اصلی هر سایتی از ایران گلوبال موضوعات مهم روز میباشد، نه پرداختن به پراکنده گویی شما.