Skip to main content

استاد عزیز

استاد عزیز
Anonymous

استاد عزیز
هماانچه را که شما به عنوان سند ،مرجوع میکنید، خود به راحتی میتواند به نحوه دیگری خوانده ،تحلیل شده ونیز فهمیده شود .
با تشکر از جمع آوری این همه اسناد و ارجاعات پراکنده که برای روشن کردن مسوولیت واحد و کامل ملت ایران در امر انقلاب صورت گرفت ،بنده به نتیجه عکس نتیجه گیری شما رسیدم (اگر چه اعتقاد به وجود دخالت خارجی از شروع و تحریک و تهییج مردم به انقلاب تا به نتیجه رساندن آن، پیش مطالعه مقاله شما هم در من وجود داشته)ولی با این که در نتیجه گیری همسو نیستیم و نیز با احترام وعلاقه همیشگی واقعا قدردان همه زحمت شما در روشنتر کردن برخی زوایای این گوشه از تاریخمان هستم .
اگر ممکن است و مربوط ،لطفا اشاره جامعی بکنید به اینکه کار از کجا خراب شد؟و انقلاب به بیراهه افتاد؟آیا نگاه رمانتیک و نوستالژیک به مبارزه سیاسی واقعا میتوانست درستتر و مناسبتر و کارسازتر از عملکرد

عاقلانه ،توام با تدبیر و نیز بهره وری از تجارب گذشتگان و تاریخ باشد؟ آیا واقعا در گوادلوپ(که به زعم شما و نه خود حاضران ،هیچ راجع به انقلاب ایران نبود !) حاضرین حتی یک صد هزارم این احساسات گرم و انسانی و عاطفی شما را نسبت به مسایل مطروحه در نشست داشتند یا بر خرج دادند؟ یا اینکه خیر ، با علم و نگاهی در حد مقدوردیپلماتیک و جزمی و عملی فقط به منافع خود و مملکتشان بها میدادند ؟ همنشین عزیز لطفا نظرتان را از پنجره ای غیر از پنجره "ارزش احساسات "به من خواننده عرضه دارد.
کشتند و گذشت و رفت و شد خاک
خاکش علف و علف چرنده
" در میان مسئولین آمریکا «سولیوان» و «رمزی کلارک»، از همه عاقل‌‌تر بودند، شاید به همین دلیل کاخ سفید به گزارش‌هایشان شّک می‌کرد. "
آیا عقلانیت سولیوان و کلارک در جهت منافع ملت ایران بود یا خودشان؟
من با تواضع دوستدار نگاه انسانی شما و قدردان قلم توانا و سلیم وصریح و پاک شما هستم و در مقام یک خواننده (نیمه مطلع)و جویای واقعیت گاهگاهی سوالی میپرسم به امید آنکه شاید (تو به چشم من در آیی! )به لطف پاشخی درخور ،از این دایره بسته مشئوم و گنگ ،سر برون آرم و نوری بینم .میدانم که هر سوالی را پاسخی نشاید ،که وقتتان تنگ است و تکلف بسیار ،ولی اگر پاسخی بگیرم شاد میشوم ولو کلامی کوتاه باشد .
در خاتمه همدردی و تسلی بی شائبه مرا برای آنکه رفت "و دیگر نه بر قفاش نگاه ...از خرابی ماش نه ابادان! ..دلی از ما ولی خراب ببرد "بپذیرد .
دوستدار واقعی نادر