Skip to main content

مس آذربایجان به کرمان حمل

مس آذربایجان به کرمان حمل
Anonymous

مس آذربایجان به کرمان حمل میشود, تریاک کرمان به آذربایجان

اعتراف دادستان ورزقان: کامیون های کرمانی شرکت مس عامل اصلی تزریق مواد مخدر به منطقه قره داغ


گوناز تی وی: گرفتار نمودن جوانان آذربایجان جنوبی در دامن اعتیاد از مهمترین برنامه هایی است که رژیم اسلامی ایران بر علیه وطنمان در پیش گرفته است. بر این اساس بسیاری از باندهای مواد مخدر وابسته به گروه های تروریستی کرد که ارتباط تنگاتنگی نیز با سپاه پاسداران دارند به راحتی و به آسانی به توزیع مواد مخدر در مناطق مختلف آذربایجان جنوبی می پردازند. اخیرا یکی از مقامات محلی اعتراف نموده که کامیون های شرکت مس که از کرمان به مس سونگون ورزقان می آیند به طور سیستماتیک مواد مخدر را در سطحی گسترده به منطقه قره داغ تزریق می کنند.

به گزارش گوناز تی وی، تاراج آذربایجان جنوبی تنها محدود به چپاول معادن آن نمی شود؛ بلکه رژیم اسلامی ایران در کنار آن جوانان تورک را نیز هدف گرفته و به انحاء مختلف سعی در گرفتار نمودن آنان در اعتیاد به مواد مخدر دارد.

به عنوان مثال در حالی که سالانه ده ها هزار تن سنگ مس از مس سونگون استخراج و به کرمان فریتاده می شود تا چرخ کارخانجات معظم شرکت مس به گردش در آید، کامیون های کرمانی که به منطقه قره داغ می آیند مقادیر متنابهی از مواد مخدر را نیز به قره داغ وارد کرده و در اختیار فروشندگان مواد مخدر قرار می دهند.

در این خصوص دادستان ورزقان عامل اصلی تزریق مواد مخدر به شهرستان را خودروهای سنگین حمل بار معدن مس سونگون و خرده فروشی شهرستان‌های مجاور دانست.

فیروزشکرزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورزقان توجه به امر اشتغال معتادان بعد از ترک را امر ضروری عنوان کرد واظهار داشت: سازمان‌های متولی بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای حمایت کننده باید به اشتغال این عزیزان توجه لازم داشته باشند تا این عزیزان به جهت عدم اشتغال از روی ضرورت مجددا به تله اعتیاد گرفتارنشوند.

وی با بیان اینکه اگر یکی از افراد جامعه و اجتماع آسیب ببیند تمام اعضاء جامعه آسیب می‌بیند، افزود:تمام ارگان‌ها وظیفه و تکلیف دارند با شیوع مواد مخدر واعتیاد مبارزه کنند و این امر باید ابتدا از مدارس و دانشگاهیان آغاز شود و آموزش‌های لازم برای آگاه‌سازی خطرات مواد مخدر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان داده شود.

دادستان ورزقان علت شیوع مواد مخدر را پرسودی در تجارت، خفیف بودن مجازات عنوان کرد و خواستار جداسازی این افراد با سایر افراد وشرایط نگهداری سخت در زندان‌ها شد.

شکرزاده نبود مرکز ترک کمپ اعتیاد در شهرستان را مشکل اساسی خانواده‌های معتادان دانست و گفت: نبود کمپ اعتیاد در شهرستان باعث شده تا خانواده‌ها معتادان را برای ترک به شهرهای مجاور انتقال دهند که این روش برای خانواده معتادان مشکل آفرین بوده و خانواده‌ها باید مبلغ هنگفتی برای صرف هزینه رفت وآمد کند.

شکرزاده عامل اصلی تزریق مواد مخدر به شهرستان را خودروهای سنگین حمل بار معدن مس سونگون و خرده فروشی شهرستان‌های مجاور دانست.

وی از نیروی انتظامی خواست نسبت به پاک‌سازی و برخورد قاطع با این افراد را اولویت کاری خود قرار دهد