Skip to main content

به جناب آقای کیانوش توکلی...و

به جناب آقای کیانوش توکلی...و
ناصر کرمی

به جناب آقای کیانوش توکلی...و سایر مسئولین سایت ایران گلوبال.....من یک نفر ایرانی از ناحیهء زاگرس هستم، بنا براین میتوانم و افتخار میکنم، کُرد باشم، لُر باشم، از جغرافیای خرم اباد و بروجرد، از چهال محال بخیتاری، از کردستان، از کرمانشاه، از کهگیلویه و بویر احمد، از خوزستان، از بوشهر، از اصفهان، ویا از استان فارس باشم، در هر صورت هر کجا بودن از این جغرافیا نقشی و یا امتیازی منقی و یا مثبت را برای من بازی نمیکند. من یک ایرانی و تمامی خوب و بد ایرانی بودن را هم می پذیرم. از این گذشته بجز نام آذرآبادگان(نگهدارندگان آتش، و سرزمین مردمان ماد) که یک نام باستانی ایرانی است، بقیّه نامهای جغرافیایی و قومی ایرانی از شمال غربی تا جنوب غربی و جنوب ساخته و پرداختهء حکومتهای بیگانه بویژه از دورهء صفویان به بعد برای تفرقه در بین تیره های ایرانی است..،

در راستای همین نامگذاری های واژگونه ، استان خوزستان را عربستان می نامیدند، در نهایت عرض کنم من از مردمان جنوب و جنوب غربی کشور، از جغرافیای غربی فراز زاگرس جنوبی ( استان فارس) هستم.

امّا وقتی افرادی مانند کاربر گرامی "...ع. ب. تورک اوغلی... " در رابطه با نوشتارهای من، مرا به جغرافیایی خاصی مانند " خرم آباد و بروجرد، نسبت میدهد و به مردم شرافتمند آن منطقه توهین میکند، وظیفهء من هست که برخورد کنم.
چندی پیش موردی این چنین یش آمد که یک نفر بنام "دکتر ناصر کرمی"، اعلامیه ای را انتشار داد که ایشان آن ناصر کرمی (منظور من بوده است) نیستند، و تُرک تباران مرا کُرد و به جغرافیای کردستان نسبت دادند، از انچا که اکنون میان هم میهنان کُرد و تُرکهای آذری در مورد نامگذاری آذربایجان غربی مناقشه ای هست، به مناسبت خاموش کردن تنش و یا افروخته نکردن آن، کامنتی کوتاه نوشتم با این متن که:
( گرچه هر ایرانی میتواند کُرد باشد و هر کُردی ایرانی" امّا ضرورت هست که اینجا اعلام کنم که من کُرد به آن برداشتی که شماها دارید نیستم و به دیار منتطق کُردنشین تعلق ندارم" لطفأ اگر من مرتکب گناهی شده ام آنرا به حساب مردم کُرد و کُردستان نگذارید".

حال اینجا هم اعلام میکنم که من مناسبت زیستی با جغرافیای "خرم آباد، و بروجرد "ندارم، متأسفانه در این دیار نبوده و شناخت بومی از این مناطق ندارم. متآسفانه شناختی نزدیک ازجغرافیای چهال محال بختیاری و لُرستان هم ندارم، در استان گهگیلویه و بویر احمد کوتاه مدّت سفر کرده ام. که امیدوارم روزگار به ما این اجازه را دهد که به میهن برگردیم و حتمأ در اوّلین فرصت به این دیارها سفر خواهم کرد.

تمنی میشود اجازه ندهید بجای نقد مستند از نوشته های من به منطقه ای خاص توهین شود. وظیفهء من "روشنگری" است، و روشنگری مرز و قوم نمی شناسد. پاسخگوی مطالب خود من هستم و باید در کارنامهء من نوشته شوند و حتّی ربطی به خانواده و وابستگان من در ایران ندارد، امروز هر کس مسئول زندگی فردی و شخصی خود است.

اگر می بینید که نام تُرک و تُرک تباری در نوشته های من هست، اولأ این مردم در چهارگوشهء جهان بر علیه ایران و ایرانی فعال و آکتیو هستند، دوم، این مردم چند قرن در ایران و ترکیه فاجعه بار حکومت کرده اند و میکنند و مسئولیّت پذیری شرط اوّل حکومت داری است. امری طبیعی است که نام آنها آنها آورده میشود چنانکه ما نقاط ضعف خاندان پهلوی را بارها نوشته و می نویسیم.

هر خانواده و خاندانی در هر نقطه از جهان از جمله ایران، تاریخ خانوادگی خاص خودش را دارد، زادگاه اولیّه و جغرافیای مسکونی اصلی اجداد و گذشتگان بسیار دور من و خودم بخش تاریخی استان فارس، و از مردمان ایرانی بومی اولیّهء این استان بوده و هست،
من بر این باور هستم که ایران دورهء خاندانی و قبیله گرایی و فئودالیته را پشت سر گذاشته هویّت همهءِ تیره های ایرانی، ایرانیّت است، و ملّتی بنام ملّت ایران را تشکل داده اند، چنانکه در آلمان هم در قرن هفده تعداد 360 قوم و قبیلهءِ آلمانی وجود داشت و امروز ملّت واحدی بنام آلمان هست.

امّا همانطور که در سایت ایران گلوبال هم انتشار دادم، به منظور یکسان سازی حقوقی بین همهء تیره های ایرانی، اگر کسی بخواهد برای امتیاز گیری حقوقی، خارج از "جغرافیای پارسه"، خود را پارسی تر و هخامنشی تر و باستانی تر از مردمان و استانهای غرب، جنوب غربی، و جنوب ایران امروز بداند، آنوقت من با اتکا بهدست آوردهای آخرین تحقیقات کارشناسان اعلام میکنم که اگر آنها فقط پارسی و فارسی هستند، ما پارسیان، هخامنشیان، و ایرانیان باستان به توان 3 هستیم.

این نوشته را به عنوان یک اعلامیّهء رسمی در آرشیو خودم نگهداری میکنم. با سپاس.