Skip to main content

من تا کنون در کامنت های خود

من تا کنون در کامنت های خود
ناصر کرمی

من تا کنون در کامنت های خود به بحث و نقش عرصهء اقتصاد در سیاست ورزی و تکامل اجتماعی و فرهنگی و ساختار شناسی حکومتی آن نپرداخته ام، ولی بحث اقتصاد را در یک نوشتار چهار بخشی در همین سایت ایران گلوبال انتشار دادم.
اهمیّت سرمایه و جامعهء سرمایه داری را کارل مارکس بخوبی در مانیفست خود توضیح داده است، و بهترین تعریف و اهمیّت اقتصاد را در این جملهء خود خلاصه کرده است:" اقتصاد یک تابع ثابت و بقیّه فاکتورها و توابع زیر مجموعه هایی متغییر از این تابع ثابت میباشند".

اوّلین وظیفهء سرمایه داری درهم شکستن جامعهءِ قبیله ای و فئودالیته و اقتصاد بازرگانی سنتّی آن است. دست آورد سرمایه داری دمکراسی و یکسان سازی حقوقی است که شما با دمکراسی اساسأ مشکل دارید، و از سویی جهش جامعهء ایران را در عصر قومی و قبیله ای سد کرده اید، نمیگذارید به ریشه و اصل ما قبل هجوم اعراب و تُرکان اسلام خود برگردد و یا استفاده کند، و نمیگذارید که جامعه و ساختار سیاسی ایران از دورهء فئودالیته به عصر مدرنیته و سرمایه داری وارد شود، بنا بر این این شما هستید که مفهوم سرمایه داری را درک نکرده اید. و ظرفیّت پذیرش آنرا ندارید.
● آلمان ترکیه و ایران نیست، که تُرک تباران با اسلامگرایی و نسل کشی و در بدری میلیونها انسانها، از 6 قوم و نژاد، چرخهء اقتصاد و سیاست را در ترکیه و در ایران بدست گرفته اند.
کاربر دیگری نوشته است که جمعیّت تُرک تباران در آلمان در حدود 2 میلیون هستند، امّا در راهپیمایی بخاطر کوبانی در آلمان معلوم شد، که نیمی از آن 2 میلیون مهاجر از کشور ترکیه در آلمان"کُرد" هستند، و بین شهروندان حکومت ترکیه در آلمان یعنی بین کُرد و تُرک شکاف بود و اکنون بسیار جدی تر و حادتر شده است. و آلمان هم به کمک مردم کُرد در خاورمیانه شتافته است.
اگر تنها مردمان کُرد ایرانی تبار و ایرانیان در آلمان بر علیه مردم تُرک سمپاشی کنند، میدانید بر روزگار مردم تُرک در آلمان چه خواهد گذشت ؟ و نتیجهء آن در ترکیه و منطقه چه خواهد بود ؟ اگر تُرک تباران این امکان را برعلیه ایرانیان و مردم کُرد میداشتند، چکار میکردند ؟.
● اکر یک میلیون مردم کُرد مهاجر به آلمان به یکبار پاسپورتهای حکومت ترکیه را بی اعتبار کنند و بر علیه حکومتهای ترکیه در آلمان و در اروپا اعتراض کنند، میدانید چه خواهد شد ؟.
کاربر دیگری نوشته است، که نسل جدید آلمان نتیجهء خوابیدن مردان تُرک با زنان آلمانی است، کافی است که این جمله را احزاب راست و چپ و نئونازیستها و بویژه ملّت آلمان بفهمند و یا در رسانه ای انتشار یابد. من جواب این گفتهء زشت را دارم، ولی پرده دری و بی احترامی به طبقهءِ کارگران و زحمتکشان تُرک نمیکنم.
فقط همین را میدانم که هر نکتهء مثبتی حکومتهای تُرکیه داشته افراد کُرد تبار در رأس حکومت بود ه اند، از این گذشته حکومتهای ترکیه نوکر و خدمتگزار مردم آلمان و حکومتهای آن بودند و هستند. اکنون میگویند که دیگر خدمتکار نمی خواهیم.
بر سفرهء دیگران نان خوردن و بجای سپاسگزاری و قدردانی، بعد بر آن سفره تف انداختن در فرهنگ این مردم بوده و هست، در ایران و در ترکیه همین عمل را میکنند، مردم آلمان به شاخص های این فرهنگ هم پی برده اند.