Skip to main content

به کاربر گرامی،.... جم... 1-

به کاربر گرامی،.... جم... 1-
ناصر کرمی

به کاربر گرامی،.... جم... 1- شما دیگران را ملامت و سرزنش میکنید که چرا یک نام حقیقی برای خود انتخاب نکرده است، نام حقیقی خود شما چست ؟ شما که از تُرک تباری و کشور ترکیه بی قید و بند دفاع میکنید و به سرزمین و ملّت ایران اینهمه بد و بیراه میگویید، حتمأ باید تُرک تبار باشید، چرا حداقل یک نام مستعار تُرکی برای خودتان انتخاب نکرده اید، چرا "جم" که یک نام و واژهء ایرانی است...؟ "جم" که کوتاه شدهء "جمشید" هست، بنا بر داستانهای ایرانی نام یکی از پادشاهان پیشدادیان هست، حتمأ داستان و روایت جام جم( جام جمشید) و یا جام کیخسرو را هم شنیده اید.
بعضی از خانواده های ایرانی نماد خانوادگی و یا نَسَب و مناسبت تاریخی خاندان خود را به جم ( همان جمشید) نسبت و پیوند میدهند، میگویند "خاندان جمشیدِ جم ". ...

بنا به احترام جمشید جم، تربیّت، فرهنگ، و منش در این خانواده ها کنزرواتیو و سخت گیر و جایگاه ویژه ای دارد. تمنی میشود اگر مایل هستید، همچنان نام جم را بر خود داشته باشید ، فرهنگ و منش او را هم حفظ کنید.
2- در طول نزدیک به 30 سالی که در آلمان زندگی میکنم، هر وقت زاویه ها و نکات منفی شهروندان و کارگران مهاجر ترکیه و فرهنگ عمومی آنها زیر سئوال رفته است، کارشناسان و تحلیل گران تُرک تبار همه را مستقیم و غیر مستقیم به مردمان کُرد نسبت داده اند، شما هم اکنون آنرا تکرار کرده اید،
با جنبش حکومت اسلامی و سپاه داعش در منطقه و در کوبانی زنان و مردان کُرد به جهانیان نشان دادند که دارای چه جهان بینی با وسعت دید مدرن به عصر کنونی است، در مقابل حکومت ترکیه و مردم تُرک تبار را مشاهده کنید، طبیعی است بیش از نیم قرن است که حکومت ترکیه برعلیه این مردم جنگ نا برابری را سامان داده است، و از هر گونه رشد فراگیر آنها هدفمند در ترکیه جلوگیری کرده است، 13 استان عقب مانده و رشد نیافته در ترکیه مناطق کُرد نشین هست. نام همهء جغرافیای مسکونی آنها را به تُرکی عوض کرده است. و بسیار مسائل دیگر.
اکنون هم رجب طیب اردوغان این فرد داعشی گفته است که ما نمیگذاریم کردستان دیگری در سوریه برپا شود، من امروز به شما می گویم علاوه در سوریه، در خود ترکیه حکومت و کشور کردستان دیر و یا زود تشکیل خواهد شد، مطمئن باشید تا سه دههء دیگر ترکیه بشکل امروز وجود نخواهد داشت.
3- شما از تحصیل کردگان تُرک تبار رقمی نجومی میدهید، این طبیعی است که بعد از سه نسل از شهروندان هر کشوری در خارج گروه قابل ملاحظه ای از آنها باید تحصیل کنند، در کشور میزبان متولد شده اند، زبان مادری اشان زبان کشور میزبان هست. از دوران پیش دبستان تا عالی به قوانین آموزشی این کشور هدفمند تربیت میشوند. این را هم تأیید میکنم که رقابت بین تحصیل کردگان خارجی و آلمانی بالاست، ولی باید پذیرفت که رقم تحضیل کردگان نسل اوّل تا چهارم تُرک نسبت به جمعیّت و امکانات آنها بسیار پایین هست.
اینکه ادعا میکنید که هزاران تحصیل کردهء تُرک به ترکیه بر گشته اند، درست نیست، بخوبی میدانید که آلمان از
کشورهای صادر کننده و اکسپرت ناتسیون در ردیف 2 تا 3 قرار دارد، و طبق گزراشات تکنولوژی صنعت و اقتصاد این کشور بشدت به کارشناسان و مهندسان در رشته های مختلف نیازمند مبرم دارد و تأکید دارند که کمبود جدی دارند، که با بحران اقتصادی در اروپا، کارشناسان، کشورهای یونان، اسپانیا، پرتغال و از اروپای شرقی، از هند را با دادن حقوق خوب و امتیازات اقامتی و غیره بشدت جذب و استخدام میکنند، تازه چقدر مخارج آموختن زبان آلمانی آنها خواهد شد،
حال کجا هستند این تحصیل کردگان تُرک مورد ادعای شما، آنهم کسانیکه در آلمان متولد شده اند، با خرج دولت آلمان رایگان تحصیل کرده اند، زبان آنها آلمانی است، که کشور آلمان آنها را استخدام نمیکند ؟. مسئولین اقتصاد و سیاست ورزان آلمانی اینهمه ساده نیستند، که چنین سرمایه های را از دست بدهند، یا اگر تحصیل کردگان تُرک هستند و در جامعهء آلمانی استخدام و بکار گرفته نمیشوند، باید اشکال کار را در بافت فرهنگی و شاخص های دیگر جامعه شناسی مردم تُرک جستجو کرد. در آلمان در پذیرش افراد، بافت فرهنگی و سوسیال کمپدنس، یکی از پایه های اصلی از سه پایه است.