Skip to main content

با سلام و تشکر

با سلام و تشکر
Anonymous

با سلام و تشکر
مقدمه خیلی موجز ولی گویا و خیلی به جای شما ،شرایط زمان را تا حدود زیادی روشن کرده و اصل مطلب هم با ارجاعات خوب و مربوط به درک واقعی از آن اوضاع کمک میکند ولی جای چیزی خالیست ،چرا این دوره که مشخصا ،میتواند بخشی از دوره گذار تسلط امریکا به جای انگلیس قلمداد شده و در آن راستا بررسی شود ،هیچ اشاره و روشنگری در رابطه با خودداری انگلیس از مقاومت در برابر این تغییر در ساختار قدرت که به ضرر انگلیس بوده ،دیده نمیشود ؟! چرا انگلیس فقط در کناری به تماشای تحلیل نفوذ و قدرت سیاسی اجتماعی خود در ایران به نفع آمریکا می ایستد و علیرغم داشتن مناسبات تاریخی با بسیاری از افراد تاثیر گذار آنزمان ،هیچ تلاشی در جهت سنگ اندازی و سابوتاژ علیه این تغییر نامطلوب نمیکند ؟اگرچه بی شک نقشی که مرحوم مشکوک علم در این قضیه دارد و اعتراضات بسیار انساندوستانه آن سه نماینده مذکور پارلمان علیه اعدام

ناجوانمردانه آن شهید توسط رژیم خونخوار ،جانی ،پلید، امریکایی و از این قبیل ! پهلوی، به هیچ روی کوچکترین نشانه ای از مقاصد و نیات باطنی انگلیس در کل ماجرا به دست محقق نمیدهد ولی پاسخی هم به سوال بالا به هم نمیرساند !
خلاصه کنم که: چشم سایل به دست فرایافته های محقق دوخته شده تا از این کلاف سر در گم ،سری به در آرد و ایکاش که تاریخنویس ویا روشنگر مسایل تاریخی سعی کند که به سادگی از کنار فاکتها یا سوالاتی از این دست به راحتی نگذرد. از سویی میگوییم که آن شهید انگیزه مالی و ملکی به جهادش نکشانده بوده و از دگر سو اشاره میکنیم که وعده هایی( راکه هرگز محقق نشد !) عامل آزار و دلچرکینی وی شده بود . اگرچه بازگویی اینهمه را من از امانتداری و صداقت نویسنده میبینم ولی برای اثبات بی نظری مالی ،ملکی آن شهید چندان وزینش نمییابم .
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
روس فیل انگلو فیل امریک فیل !
البته زغال خوب (همین بچه فیلهای وطنی!)هم بی تاثیر نبود .
با ارادت و تشکر از همت والا و قلم پر محتوی و جذابتان .
نادر