Skip to main content

معجزه در ایران رخ داده

معجزه در ایران رخ داده
Anonymous

معجزه در ایران رخ داده

فیروز یوسفی پدر آلپ اورهان، ازینکه سرانجام پس از ۲۱۰ روز توانست شناسنامه نوزاد خود را با همین نام دریافت کند ابراز خرسندی و خوشنودی نموده و در صفحه فیس بوک خود چنین نوشته است:

بیز قازاندیق!

دونیامیزین بیرینجی "آلپ اورهان"ی، آد اولاراق یازیلدی.

ایکی یوز اون ء ۲۱۰ ء گون چالیشمانین، دارتیشمانین و دیرنمه‌نین آردیندان، اَن سونوندا اوغلوموز "آلپ اورهان"ا کیملیک بلگه‌سی(شناسنامه) آلا بیلدیک. بو یولدا منه یاردیم ائدن یولداشلارا، اؤزللیگله بیلیم‌یوردلاردا و دؤولت قوروملاریندا چالیشان تورکجه دیل اوزمانلاری و بیلگین‌لره، ثبت احوال قورومونداکی اینسان‌سئور و تورک کولتورونه سایقی دویانلارا اؤز تشککورلریمی بیلدیریب، اونلارا سئوگی‌لریمی و سایقیلاریمی سونورام.

بو گون؛ بیز عاییله‌جه چوخ سئوینیریک و سئوینجیمیزی ده سیزینله پایلاشیریق.

...

برای اولین بار در دنیا، واژه "آلپ اورهان" برای نام ثبت شد.

بالاخره پس از ۲۱۰ روز تلاش و مقاومت، توانستیم برای پسرمان با نام "آلپ اورهان" شناسنامه بگیریم. از تمام کسانی که مرا در این راه همراهی کردند، از نماینده محترم یکی از شهرهای آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، از اساتید دانشگاهی و متخصصین و دست اندر کاران زبان تورکی در نهادهای دولتی و همچنین از آن دسته از کارمندان انساندوست سازمان ثبت احوال کشور که به زبان، نام و فرهنگ ملل غیر فارس ایران بخصوص فرهنگ و زبان و هویت تورکی احترام می گذارند و در انتها از همه دوستانی که متحمل زحماتی شدند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

ما امروز خیلی خوشحال هستیم و شادیمان را با شما به اشتراک می گذاریم.
فیروز یوسفی ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، تهران