Skip to main content

من فقط یک چیز را نمی فهمم

من فقط یک چیز را نمی فهمم
Anonymous

من فقط یک چیز را نمی فهمم
- چرا مسائلی که در همه کشورها ساده و آسان است در کشور ما عده ای تخصص دارند آنرا با بازی با لغات چنان پیچیده کنند که همه دست آخر ول کنند و صحنه را خالی برای کسانی مثل رضا شاه , خمینی , کیانوری , رجوی , ... که آنها بیایند و با توپ و تشر و زور و زد وبند با یک قدرت خارجی مشخص مسائل ما را آنجور که خودشان میخواهند و یا ان قدرت خارجی می خواهد تعریف کنند و به همه بچپانند ؟
من نمی دانم منافع ملی تعریفش چرا در هیچ کجا پیچیده نیست : د رکره جنوبی , ژاپن , سنگاپور , تایوان , استرالیا , کانادا , سوئد , ترکیه , مالزی , سویس , هند , , اندونزی , چک , اسلواکی , کرواسی , آلمان , فرانسه , انگلیس , امریکا , برزیل , آذربایجان , لیتوانی , مولداوی, استونی , بلژیک , هلند , لوکزامبورگ , دانمارک , ایتالیا, اسپانیا, ایسلند , ایرلند , آفریقای جنوبی , ..... که حکومت های مختلف دارند ,

من نمی دانم منافع ملی تعریفش چرا در هیچ کجا پیچیده نیست : د رکره جنوبی , ژاپن , سنگاپور , تایوان , استرالیا , کانادا , سوئد , ترکیه , مالزی , سویس , هند , , اندونزی , چک , اسلواکی , کرواسی , آلمان , فرانسه , انگلیس , امریکا , برزیل , آذربایجان , لیتوانی , مولداوی, استونی , بلژیک , هلند , لوکزامبورگ , دانمارک , ایتالیا, اسپانیا, ایسلند , ایرلند , آفریقای جنوبی , ..... که حکومت های مختلف دارند , میزان قدرت آنها با هم متفاوت است , سیستم های اقتصادی آنها با هم فرق دارد , میزان دموکراتیک بودن آنها با هم متفاوت است , میزان پیوند آنها با ناتو و میزان قدرت نظامی آنها متفاوت است , ...
آیا جز این است که روشنفکر ایرانی یا وابسته است , یا بازیگر دو چهره و چند چهره, و یا شعبده باز ترسو است ؟ و شاید هم چند تایی از آنها میخواهند در برج عاج نشسته و محبوب القلوب همه باشند و یا خطر نکرده و دائم مثل حزب باد , بادش بدهند به سمت جریانهای پیروز حا کم در قدرت .
همین نوری علا ی خودم در همین جا جرات نکرد بگوید که لنین و ما رکسیست های ایرانی و حزب توده و فدایی خلق , هم جهان وطن هستند ( مثل امتی های اسلامی ) , روسیه وطن اصلی انها است و منا فع ملی برای آنها = منافع روسیه است
در اوکراین , در سوریه , در کوبا , در ۲۸ مرداد , در انقلاب ۵۷ , در اشغال سفارت امریکا , در حمله به بازرگان , در سرنگونی بنی صدر , حمایت های شدید از رژیم ولایت فقیه ضد امپریالیستی خمینی , با ند موسوی خویینی ها , با ند موسوی , باند رفسنجانی تا سال ۶۷ و بعد در ماجرای اصلاحات و سبز , همیشه و همواره بدون کوچکترین تردیدی از روسی گری اسلامیست ها ( عالیجنابان سرخ پوش , خاکستری پوش و زرد پوش علی لاریجانی ) , مارکسیست های اسلامی روسی ( اصلاحاتی های خط امام و سبز عصر طلایی و ملی مضحکی پیمانیست ) , از سوریه و فلسطین و ضد آمریکایی گری روسی بدون کوچکترین لغزشی حمایت کور و بدون چون و چرا کرده اند . اینرا فریدون تنکابنی و رئیس دانا و بابک خسروی هم گفته اند . چیز پنهانی هم نیست . فیل درون اتاق است که کسی نمیخواهد اسم آنرا بیاورد .
اما نوری علای خودم که تعریف او از نئو سکولار هنوز در ابهام کامل است چون حاضر نیست بگو ید مارکسیسم هم مثل اسلام نمی تواند سکولار به معنی دموکراتیک ان باشد .
او اینجا به مائو ایست ها طعنه میزند که انها "جهان وطن" هستند پس منافع ملی برای آنها معنی دیگری دارد ! تو گویی که چین و وابسته های ایدولوژیکی ان از روسیه و احزاب و نویسندگان وابسته به ان در کشور ما از قدرت بیشتری برخوردارند یا بیشتر در تاریخ مملکت ما منافع ملی ما را به پای منافع ملی کشور وابسته شان قربانی کرده اند !

البته ایشان حق دارد اینگونه دست به عصا راه برود چون
۱) مثل بقیه دموکرات شده ها , سکولار شده ها , حقوق بشری شده ها , سوسول دموکرات شده ها , روشنفکران چپ خا رج نشین , قوم گرایان تروریست ترک و کرد و بلوچ و سنی و شیعه , .. ایشان هم قبلا توده ای بوده !
۲) ایشان یکبار از دهانش پرید و گفت توده ایها رفتند لای رژیم شاه و به دلیل وابستگی به شوروی کشور ما را به تباهی رهنمون شدند و حامی سر سخت ایت الله ضد امپریالیست گردیدند . در جا سایت امنیتی - توده ای خودنویس که همه روزه سخنان تجزیه طلبانه این نوری جان خودم را پوشش دو چندان می داد , او را مثل بنی صدر سانسور و اخراج نمود .
۳) کلا هر کسی هر چرندی بگوید و به هر جا وابسته باشد و هر خیانتی بکند هیچ ایرادی ندارد مشروط به اینکه به ساحت مقدس حزب توده و فدائیان خلق و کاسترو و روسیه و پوتین و یاکونوویچ ( که کسی نمی داند کجا است ) انتقادی نکند و در مورد غارت منابع ملی و نا بود کردن منافع ملی ما به پا ی روسیه و اعراب و اکراد وابسته به روسیه , سکوت اختیار کند . در عوض