Skip to main content

گاهی آدم نمیداند به ساده لوحی

گاهی آدم نمیداند به ساده لوحی
peerooz

گاهی آدم نمیداند به ساده لوحی و زود باوری هموطن و هم قبیله خود بخندد و یا بگرید و قطعا از تاثیر تبلیغات عالم گیر از ما بهتران بنالد. در نیویورک پل عظیمی بنام پل جورج واشنگتون وجود دارد که در دوران ساختمان آن ۸۰ - ۷۰ سال, پیش از شاهکار های مهندسی دنیا بود و متعلق به موسسه دولتی ست که مخارج آن از عوارض یا حق العبور تامین میشود. سه چهار سال پیش مخارج تعمیر طناب های معلق آن یک میلیارد دلار بود. بهر حال منظور از این پرحرفی جوکی بسیار شایع ی در آمریکاست که به آدم های ساده لوح میگویند اگر شما فلان مطلب غیر قبل باور را باور میکنید پس من پلی دارم که مایلم آنرا به شما بفروشم. با فرمایشات جناب جمال باید پل جورج واشنگتن را به ایشان فروخت.
کردستان سرزمین کوهستانی ست که تا پیش از تسهیلات ارتباطی امروز رابطه بین صد ها ایل و قبیله و خانخانی غیرممکن بود و بهمین دلیل در تمام طول تاریخ, کردستان هیچوقت

دولت واحدی نداشته است ولی آرزوی چنین دولتی صد ها هزار نفر را به باد فنا داده است. در مناطق سهل العبور مجاور, چون سرزمین های عرب زبان و ترک زبان مسلمان, و یا انگلیس زبانان مسیحی, جمعا ده ها دولت مستقل و اغلب همجوار وجود دارد وگاهی مثلا عوام فریبی چون عبدالناصروجو دارد که مدعی اتحاد عرب ها بود و اتحاد مصر با سوریه چند ماهی بیش طول نکشید. در منطقه خاورمیانه که کردستان در محاصره دولت های عرب و ترک و فارس و یهودی ست بارها کردها را با این طناب پوسیده به چاه فرستاده اند که آخرین آن واقعه کوبانی ست که تا پیش از این وقایع کسی حتی نام آنرا نشنیده بود ولی زمانی که از ما بهتران احتیاج به پیاده نظام در ناحیه داشتند ارزان تر از کردها داوطلبی پیدا نکردند و با بیش از ۷۰۰ بمباران منطقه, خرابه ای به نام کوبانی را به آنها تحویل دادند و پنهانی جشن گرفتند که ز هر طرف که شود کشته سود اسلام است و کوبانی را با تبلیغات, برابر با حماسه استالینگرد وانمود کردند. اگر روزی ز بسط خاور میانه, یهود و عرب و ترک و فارس منهدم گردد امکان کردستان متحد وجود خواهد داشت.