Skip to main content

اژدر گرامي،

اژدر گرامي،
علی رضا اردبیلی

اژدر گرامي،
اگر واقعا كساني از زندانيان سياسي كه خود قرباني نبود آزادي بيان هستند، خواهان شكستن قلمهاي ديگران بوده و خطاب به يك دولت دمكراتيك غربي، خواهان گسترش محدوديتهاي مرسوم در جوامع نكبت زده استبدادي، به جوامع برخوردار از آزادي بيان باشند، يك فاجعه است.

اصولا باور به حمايت زندانيان سياسي از چنين اعلاميه اي دشوار است و ارگانهاي امنيتي رژيم در چنين وضعي بيطرف نبوده و حسب وظيفه اي كه بابت آن بودجه دريافت ميكنند، خواهان دامن زدن به سوء ظن و تنش در ميان نيروهاي اجتماعي هستند.
در شرايط كنوني جو خاصي در ميان زندانيان سياسي حاكم است و از جمله بنا به دلايلي صحبت از امكان آزادي قبل از موعد نيز در ميان آنها در جريان است.
دوستان زنداني قابل اعتماد معتقدند كه اولا خالد هرداني فردي نيست كه زندانيان سياسي ديگر، صلاحيت نمايندگي خود را به وي تفويض كرده باشد و چنين وكالتي مورد ترديد جدي است و برعهده آقاي حرداني و دوستان وي در خارج است كه وكالت وي از سوي 14 نفر ديگر را اثبات كنند.
اكثر عزيزاني كه نامشان در ميان امضاكنندگان بيانه مشكوك مورد نظر اسم برده شده است در جايي بنام "دارالقران" از دسترس بقيه زندانيان به كنار بوده و امكان تأييد يا تكذيب امضاي خود را ندارند.
شاهرخ زماني و صالح كهن دل امروز در حضور ديگر زندانيان سياسي، امضاي خود را تكذيب كرده¬اند.
مسئوليت اثبات هر مدعايي با اولين مدعي است يعني كساني كه اين بيانيه را منتشر كرده اند و از صحت امضاها حمايت ميكنند، مٶظفند كپي متن دستنويش بيانيه با صورتي از امضاهاي زير آن را منتشر كنند.
نميتوان از زبان زندانيان سياسي بيانيه اي صادر كرد و از عموم خواست كه جعلي بودن آنرا اثبات كنند، مسئوليت اثبات بر عهده تدوين كننده و ناشر اين اعلاميه است. در صورت عدم اثبات صحت امضاها، تا اطلاع ثانوي ما حق داريم كه اين بيانيه را يك سند مشكوك بحساب بياوريم و از ناشرين و تأييد كنندگان آن خواهان اثبات ادعايشان باشيم.
(توضيح مهم: من تنها پيام آورنده اين پيام هستم كه دوستي خواستار رسانيدن آن به تعقيب كنندگان اين مسئله در خارج شده است)