Skip to main content

در کنار پانترکیسم پان کردیسم

در کنار پانترکیسم پان کردیسم
Anonymous

در کنار پانترکیسم پان کردیسم هم نوع دیگری از تفکر تو خالی و پوچ رایج در خاورمیانه است که هدفی جز تفرقه ، تاریخ سازی دروغ و جنگ افروزی ندارد. تمام سخنان جناب ذکریا حتی شامل یک برگ تاریخ مستند نمیباشد، ایشان نشان ندادن هیچ سند تاریخی برای گفتهای خودشان را اینگونه توضیح میدهند که: ایرانیان تاریخ نمینوشتند !!! حتی اگر بر فرض محال ابن بطوطه، اصفهانی، شهرستانی، فقیه همدانی و این خردادیه و استخری و دیگران را که ایرانی بودند و تاریخ نوشتند را به کنار بگذاریم خوب جناب ذکریا قادری ایرانیها تاریخ نمینوشتند ایا رمیها، بیزانسیها، ارمنیها، یونانیان، سریانیها و دیگر ملل موجود در منطقه هم تاریخ نمینوشتند؟

ایا شما هم ماند دوستان پانترک خیال میکنید تاریخ انقدر بی صاحب است که ناگهان بعد از 3000 سال خودتان را وسط بی اندازید و هر چه دلتان می خواهد بفرماید

در واقع تمام مقاله ایشان تاریخ نگاری است که حاصل بی اعتنای مطلق ایشان به اسناد تاریخی است حالا اینکه این تاریخ نگاری چطور ممکن است را باید از جناب ذکریا اموخت.

ایشان همه جا ترک/اذری نوشتند!! البته این بی دلیل نیست چون هدف ایشان نه بررسی تاریخی که یکی دانستن ترک و اذری و بعد از ان ادعای این موضوع است که چون تاریخ زبان ترکی جدید است پس اذریها جدید هستند اما بعد از مطرح کردن این فرض مضحک غیر تاریخی باز هم مثل همیشه نمیتوانند سند تاریخی برای حضورقالب کردها در مثلا مغان اردبیل یا تبریز و ارومیه و دیگر نقاط اذربایجان در تاریخ قبل و بعد از اسلام را ذکر کنند .
ساکنان اذربایجان در تمام تواریخ ادر و یا در تواریخ بعد از اسلام اذری ذکر شده است، اذریان هرگز ترک نبودند و نام منطقه محل زندگی انها هم از نام ادر یا اتر که همان اترو+پاتن تاریخی است گرفته شده است در واقع اگر بر فرض محال امکان حذف نام اتنیکی اتر یا اذر از تمام تواریخ منطقه موجود باشد شما چگونه میتوانید توضیح دهید که چطور شده است که مردم منطقه کرد نام دارند اما اسم منطقه خود را اتر+پاتن یا به فرم امروزی اذر+ بایجان گذاشتند؟

بر خلاف ادعای کذب مطرح شده از طرف شما که هدفی جز تاریخ سازی دروغ به نفع حکومت نیم بند جناب بارزانی و به ضرر ایران و کردهای هموطن ما است اولین باری که حداقال من نام مردم کرد را در تاریخ منطقه مشاهده کرده ام کتاب بازگشت اثر نویشنده یونانی گزنوفون در 2000 سال قبل است. البته از انجای که این کتابها برای اهداف امثال شما کارای ندارد در مقاله ذکری از ان نشده است. در اینده از تاریخ پانکردیسم و تاریخ حقیقی کردها شخصا خواهم نوشت.

گزنوفون به درستی محل زندگی کردها در 2000 سال قبل را نشان داده اند. بازگشت داستان سفر سربازان یونانی از ایران به عراق و اناطولی است در این سفر سربازان یونانی در بالای کوههای زاگرس به مردم کرد برخورد میکنند ، کردها در 2000 سال قبل در بالای کوهای ذاگرس زندگی کوچ نشینی داشتند و از راه شکار گذران زندگی میکردند.

اما در همان تاریخ، استرابو از وجود دولت اتروپاتن در منطقه که همین امروز هم با تغییر فرم اذربایجان نام دارد سخن میگویند که این خود نشان جدا بودن کرد و اذریها است. در تواریخ 1300 سال قبل نام مردم و زبان اذربایجان اذری ذکر شده است. ایا میتوانید توضیح دهید که چگونه شده است مردم منطقه نامشان کرد بوده اما ناگهان تصمیم گرفتند خودشان را اذری و نام محل زندگیشان را از 3000 سال قبل تا امروز آذر+بایجان ذکر کنند ؟؟؟ چگونه ممکن است که کردها در بالای کوهای ذاگرس مدنیتی در حد شکارچی بودن داشته باشند اما در عین حال اتروپاتن با ان سیستم حکومتی پیچیده و دین و لشکر و ارتش محصول همین کردها باشد؟؟
پان کردیسم و پانترکیسم دو تفکر سراسر دروغ و توخالی است که هدفی جز ریختن خون ایرانی و نابودی خانواده هاو کودکان ما را در سر ندارد. وظیفه هر ایرانی از کرد، اذری و غیره است که مقابل این دو تفکر مخرب با سلاح علم و اگاهی بیاستد. اول ایدولوژیِ و تاریخ سازی سراسر دروغ را ترویج میکنند و طوری القا میکنند که گوی حق تاریخی اذری و یا کرد گرفته شده است بعد به دست جوانان سلاح میدهند تا همدیگر را تکه تکه کنند و نفعش به جیب اقابان سرازیر شود.
ببینید چه نوشته است: عرب،ترک و ایرانی سعی در کتمان و پاک کردن تاریخ کرد دارند همچنان بایدچشم به کشفیات جدید در تاریخ کرد بود!!
تو گوی از دوران باستان که مفهوم ملت هنوز وجود خارجی نداشت همه ملل بر اساس حس فاشیستی خود تاریخ کرد را مخفی کرده اند . سوال اینجاست اگر مخفی است پس شما از کجا 10 صفحه مقاله نوشتید و چرا از منابع یونانی و عربی و بیزانسی و غیره استفاده نکردید تا حقیقت مشخص شود، ایا انها هم دروغ میگویند؟حکومت اسلامی مشغول تفرقه است