Skip to main content

(ادامه نظر ) در جهان دهها

(ادامه نظر ) در جهان دهها
Anonymous

(ادامه نظر ) در جهان دهها کشور با سیستم فدرالی اداره میشوند، در میان آنها چند کشور فدرال دمکراسی را به ارمغان آورده است؟ (سوئیس را مثال نیاورید، سوئیس کشور اروپایی است و بر اساس نرمهای اروپایی و سوسیال دمکراسی اداره میشود و سوئیس اگر فدرال هم نبود شاید دمکرات تر از حالا هم میشد)
تئوری جدایی ناپذیری فدرالیسم و دمکراسی مدتها پیش شکست خورده است. فدرالیسم الزاما دمکراسی نمی آورد و برعکس بسیاری از کشورهای فدرال دیکتاتورترین

و فاشیست ترین کشورهای جهان میباشند.
بر خلاف نظر بعضی از رفقا از جمله رفیق ائلیار، در ایران فدرالیسم هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد که استقلال آذربایجان از آن زاده شود. راه قدس تنها از کربلا نمی گذرد که را راه استقلال تنها از فدرالیسم بگذرد.
نباید وقت را تلف کرد، هزینه ای که کردهای عراق در فدرالیسم پس داده اند ما نباید چنین هزینه ای بدهیم. در دوره پیشه وری بزرگ ما یکبار این هزینه را دادیم و تجربه کردیم. دیگر بس است.
کسب استقلال در اولین مرحله و اولین فرصت با هر هزینه ای قابل دفاع است. استقلال آذربایجان به موجودیت ترکهای آذری آذربایجان جنوبی گره خورده است. بنابر این برای کسب استقلال نباید از دادن هزینه ترسی بخود راه دهیم ولی طبیعتا آذربایجانیها تلاش خواهند کرد کمترین تلفات و کمترین هزینه را برای تحقق استقلال ملی آذربایجان جنوبی بپردازند.
زنده باد استقلال ملی آذربایجان
زنده باد سوسیالیسم
E_Z_A