Skip to main content

من زیاد علاقه ای برای بحث

من زیاد علاقه ای برای بحث
Anonymous

من زیاد علاقه ای برای بحث راجع به واضحات ندارم و موضوع را وا می گذارم به وجدان آقای بهنام و کسانی که از ایشان دفاع می کنند. صرفا یک مثال می زنم: فرض کنیم اطلاعیه ای منتشر شود به امضای آقای بهنام و در آن اطلاعیه از ایده و طرح استقلال آذربایجان دفاع شود. معما نامی هم بیاید و اطلاعیه آقای بهنام و گرایشات ناسیونالیستی موجود در حرکت هویت طلبی (یا هر چه اسمش هست) را نقد کند و ضمنا مقاله اش را در معرض دید هزاران تن قرار دهد. بعد اگر آقای بهنام مقاله منتسب به ایشان را تکذیب کرد، تکلیف چیست؟ آیا آقای معما حق دارد با توجیح اینکه چنین گرایشاتی در جامعه آذربایجان وجود دارد و نقد آن لازم است و اگر نقد نشود باعث فلان و بهمان می شود، به ادامه در دسترس بودن مقاله اش اصرار کند؟ یا این عملش نوعی اتهام زنی به آقای بهنام است؟ آیا ایشان مایل هستند که با خودشان چنین رفتاری شود؟

در جای جای مقاله آقای بهنام، به صراحت، از اعلامیه و اعتراضیه ای نام برده می شود که منتسب به 15 تن از زندانیان سیاسی است و لینک اعلامیه کذایی نیز در متن مقاله موجود است. بدین ترتیب، هرکس مقاله بهنام را بخواند و تکذیبیه زندانیان را نخواند، چنین نتیجه گیری خواهد کرد که این بیانیه را آن 15 زندانی کارگری امضا کرده اند. حال که این زندانیان این اعلامیه را تکذیب کرده اند، اصرار به حفظ مقاله، فقط می تواند به معنای حفظ اصرار برای برچسب زنی و انگ زنی تفسیر شود و ربطی هم به نقد فلان و بهمان گرایش ندارد. چون فلان گرایش سیاسی از نظر من خطرناک است، حق ندارم آن را به شخصی حقیقی (که اعتقادی به آن تفکر ندارد) منتسب نموده و بعد آن را نقد بکنم. من که کاری غیر اخلاقی تر از این سراغ ندارم.
نهایتاً جناب بهنام! اگر این مقاله را برندارید، من یکی را بسیار مایوس کرده اید.مجددا تاکید می کنم که کار اخلاقی تر این است که نسبت به سوتفاهمی که دچارش شدید و تعجیلی که کردید از این آقایان عذرخواهی کنید. با دموکرات دموکرات گفتن تا کنون کسی دموکرات نشده است. سنگ محک این قبیل بزنگاههاست. شما به عنوان یک فعال سابق چپ باید بدانید که دقیقا چرا این اطلاعیه جعلی از زبان زندانیان کارگری منتشر شده. شما می بایست بسیار هوشیارتر می بودید.