Skip to main content

جناب بهنام، مثل اینکه لازم

جناب بهنام، مثل اینکه لازم
Anonymous

جناب بهنام، مثل اینکه لازم است جملاتی از مقاله تان را اینجا بازگو کنم تا به خاطر بیاورید که چه نوشته اید!
«زندانیان سیاسی عزیزمان که در ابتدا از "فرشِ هزاررنگِ کهن-کشورِ" صحبت می‌کنند، بلافاصله این فرش هزار رنگ را در گونی "یک ملیت" می‌ریزند و در قالبی دگم، در زندان "یک کشور-یک ملت" به بند می‌کشند و فراموش می‌کنند که "یک زبان" را هم بر آن بیافزایند.»
«آنها فراموش می‌کنند که ساده‌ترین، ابتدایی‌ترین و طبیعی‌ترین حقوق این انسانها، حق تعیین شیوه زندگی و سرنوشت آنها توسط خود آنهاست.»
«این دوستان تمامی بندهای این اعلامیه جهانی و همچنین "اعلامیه جهانی حقوق بشر" را به فراموشی می‌سپارند و تنها به یک بند آن اتکا می‌کنند که اتفاقا خارج از موضوع مورد گفت و گوست!»

«زندانیان سیاسی عزیز ما»، ضمیر «آنها»، «این دوستان»، به چه کسانی اشاره دارد؟ به تفکرات حاکم بر جامعه؟! یا به آن 15 نفر که شما به اطلاعیه منسوب به ایشان لینک داده اید؟ واقعا موضوع این قدر پیچیده است آقای بهنام؟
شما افکاری را به اشخاصی حقیقی نسبت داده اید که حداقل 6 نفر از آنان نه تنها داشتن چنین افکاری را منکر میشوند، بلکه به داشتن عقایدی180 درجه عکس افکار و جهانبینی نسبت داده شده به آنان اصرار می ورزند. آن 9 نفر دیگر گه هنوز تکذیبیه نداده اند را شما می شناسید؟ از افکار آنان با خبرید؟ می دانید تحت چه شرایطی به سر می برند؟ انفرادی هستند، تحت فشار هستند، تحت تهدید هستند یا نیستند یا... آخر شما ناسلامتی خودتان زندان کشیده اید! چرا باید در حفظ مقاله ای که به نقد اطلاعیه ای تا این حد مشکوک و بودار می پردازد اصرار کرد؟
اگر بازی با کلمات وجدان شما را آسوده می کند، بفرمایید ادامه دهید. اگر فکر می کنید این زندانیان یا خانواده های آنان در صورت دیدن مقاله جناب اژدر بهنام، کار شما را تایید و در جهت نقد تفکرات انحرافی حاکم بر جامعه ارزیابی خواهند کرد (همین طور که دوستانتان کار شما را تایید می کنند)، بفرمائید ادامه دهید.
ضمنا، کسی از شما نخواست توبه نامه بنویسید. لطفا موضوع را لوث نکنید. از شما خواسته شده که به اخلاق سیاسی پایبند باشید. کسانی (نمی دانم چه کسانی، شاید نهادهای امنیتی، شاید گروه های ناسیونالیستی ایرانی یا هر کس دیگر) بسیار هوشمندانه، حرفهایی ناسیونالیستی را در دهان زندانیان کارگری گذاشته اند و فعالین اوپوزوسیون، بسیار ناشیانه و مبتدیانه در دام این نهادها افتاده اند. اصرار بر یک کار اشتباه، صرفا یک پیغام دارد و آن نیز عدم بلوغ سیاسی و نیاموختن از شکستهای گذشته است. خوش باشید!
ضمنا، این دوستتان آقای ائلیار که موضعش را مشخص کرد. دوست دارم بدانم بقیه همکارانتان نیز همین موضع شما را دارند یا نه. که اگر همین موضع شما را داشته باشند، من دفتر سایت ایران گلوبال را یک بار برای همیشه نزد خود خواهم بست.