Skip to main content

آقای صمد گرامی،

آقای صمد گرامی،
اژدر بهنام

آقای صمد گرامی،
من این شهامت اخلاقی را دارم که افکارم را آشکارا بیان کنم و بنابراین مسؤلیت آنچه را که می‌گویم و می‌نویسم، به عهده دارم. امیدوارم که شما و برخی دیگر از هموطنانمان هم یک روزی چنین شهامتی را پیدا کنید و مسؤلیت آنچه را که بیان می‌کنید، به عهده بگیرید.
درباره اشکالات در مقالات و کامنتهای سایت، پیشنهاد می‌کنم با مسؤلین سایت وارد گفتگو بشوید. من به اندازه کافی درگیر این مشکلات بوده‌ام و نتیجه‌ای نگرفته‌ام.
آقای صمد گرامی،
من نه آن هستم که شما تصویر می‌کنید و نه با هزار من چسب و سریشم می‌توانید آنچه را که می‌خواهید از من بسازید.
من خودم هستم با تمامی خصوصیاتی که دارم و نه آنچه که شما می‌گویید و می‌خواهید که باشم.
شما مرا در جبهه‌ای و در کنار "دوستان و هم اندیشان"ی قرار می‌دهید که کمترین وجه مشترک را با آنها دارم.

بخش مهمی از آنچه که نوشته‌اید به این دلیل است که نمی‌توانید تصور کنید که من از حقوق مخالفین خودم دفاع می‌کنم. بخش‌هایی دیگر نیز مربوط به افکار و عقایدی است که به من نسبت می‌دهید ولی من نه تنها آن افکار و عقاید را ندارم بلکه صد در صد مخالف آنها هستم.
بخش اندکی از آنچه که در مورد من نوشته‌اید واقعی هستند که می‌توانم درباره آنها به بحث و گفتگو بپردازم. اگر چه بحث و گفتگو با کسی که شخصیت شناخته شده‌ای است ولی با نامی مستعار و چهره‌ای ناشناس می‌نویسد، چندان خوشایند نیست ولی اجازه بدهید پیش از ورود به بحث، چند سؤال از شما بکنم.
1- آیا شما انکار می‌کنید که در ایران، مردمانی با زبانهای مختلف، و با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف زندگی می‌کنند؟ و اگر این را انکار نمی‌کنید و می‌پذیرید، چه نامی بر آنها می‌گذارید؟
2- آیا شما مخالف آموزش انسانها به زبان مادری خود هستید؟
3- آیا شما می‌پذیرید که هر انسانی، و هر گروه انسانی، حق دارد شیوه زندگی خود را انتخاب کند؟
4- اگر در فردایی در پیش رو، شما در موقعیت حاکمیت قرار بگیرید و میلیونها انسان در آذربایجان یا سیستان و بلوچستان یا کردستان به خیابانها بیایند و خواست جدایی را مطرح کنند، عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟ آیا به خواست آنها و به صندوق‌های رای تمکین می‌کنید یا برای حفظ تمامیت ارضی با توپ و تانک و هواپیما وارد کار می‌شوید؟
5- شما ادعا می‌کنید که "از هر ده رسانه ی خارج کشور، نُه تا و نصفی آن در اختیار شما و دوستان شماست" (یعنی 95 درصد). انصافا به من بگویید که چند رسانه فارسی زبان در خارج وجود دارد و جند درصد آنها مقالات مربوط به مسائل "ملی و قومی" را منتشر می‌کنند و چند درصد از آنهایی که این مقالات را منتشر می‌کنند، مقالات مخالفین نظری خود مخصوصا "تجزیه طلبان" را درج می‌کنند؟
6- آقای بابک امیرخسروی و همفکران ایشان و شما تا به حال مصاحبه‌های زیادی با بی بی سی داشته و در جلسات بحث و گفتگویی که بی بی سی ترتیب داده، شرکت کرده‌اند. چرا بی بی سی در آن موارد خوب است و کارش به نفع حاکمیت ملی ایران است و در موردی که این امکان را به مخالفین نظری شما می‌دهد، بد است و کارش دخالت در امور داخلی ایران است؟
پرسش از شما زیاد است و فعلا به همین‌ها بسنده می‌کنم.