Skip to main content

کاربر گرامی،..ایرانی،... در

کاربر گرامی،..ایرانی،... در
ناصر کرمی

کاربر گرامی،..ایرانی،... در سوّمین کنگره سکولار دمکراتها یک جوان بالغ و دانا حضور داشتند، خود را با نام خانوادگی آریامهر ( مهر آریا، خورشید آریا) معرفی میکرد و چندین بار میکرفون را هم داشت. در پانل ملّی، قومی هم نظری داشت، وقتی شاخصهای نسبی و سببی خود بر بر شمرد، از یک طرف تُرک اردبیلی و ا ز طرف دیگر عرب، و چند نسل گذشته اش هم با فارسها( بقول ایشا) وابستگی دور هم داشت.
اتفاقأ ادبیّات گفتازی ایشان با شما شباهت کامل داشت. ولی ایشان با انتخاب آریامهر، در مقابل این نام، از ایران، تمامیّت عرضی، از زبان پارسی، از منافع ملّی و اگر اشبتاه نکنم، با تدریس به زبان مادری هم مخالف و با فدرالیسم و هم نزدیکی چندانی نداشت.ولی شما به قول کاربر گرامی 800 نام " ایرانی" را انتخاب کرده اید، ولی سنگ تُرک تباری و منافع ترکیه را به سینه میزنید؟

این شما هم هستید که در بحران بی هویّتی و بدون تاریخی گذشته و حال در مقابل تاریخ، تمدن و فرهنگ سایر ملّتهای دیگر در رنج، و خود را تحقیر، و بدون ریشه، حاشیه ای احساس میگنید، و برای رهایی از این رنج مداوم تاریخی، تنها راه را، خرابی، نابودی، تاریخ و تمدن دیگران و نسل کشی غیر خودی انتخاب کرده اید و ایدئولوژی اسلام عقب مانده را چراغ راه و مبنای حرکت خود انتخاب کرده اید.
دانش در مجموع یک ابزار هست، اگر امروز در خدمت، سیاست، اقتصاد، نباشد، بی ارزش هست، من یک ایرانی هستم، و منافع ملّی ما ایجاب میکند، که دست حکومت اسلامگرا و راهزن و سلطانی و عقب ماندهء ترکیه از سیاست و اقتصاد ایران کوتاه شود. علی خامنه ای دُزد هست و حکومت ترکیه پس دُزد، هم از تبره میخورد و هم آز آخور.
اطلاعات شما در مورد ترکیه و حکومت آن و روابط پنهان و آشکار آن با رژیم ایران بسیار اندک هست، به شما توصیه میکنم، از مردان و زنان نسل اوّل و بیسواد کارگر تُرک ترکیه مهمان در آلمان کمک بگیرید، تا برای شما ساختار حکومت ترکیه و سیاست اسلامگرایی آنرا برایتان تشریح و توضیح دهند، مطمئن باشید سخن آنها با چتدین فحش و ناشزاگویی زشت به شخص اردوغان آغاز خواهد شد.
فروپاشی کشور ترکیه به سود ایرانیان، به نفع خاورمیانه، خدمت به دمکراسی، به حقوق بشر، رهایی مردمان کُرد، بسود طبقهء روشنفکر واقعی ملّت تُرک، پایان دادن به تشنج در منطقه، تزلزل در اسلامگرایی از هر نوعش، از جمله داعش، هموار شدن زمینهء همزیستی مسالمت آمیز و جایگزینی دمکراسی و سکولاریسم و رشد و توسعهء فراگیر و روابط خوب مردمان و کشورها در منطقه و خارومیانه است. شما و امثال شما ایرانی نیستید و غم امروز و فردای ایران را هم ندارید،
شما بجای ایران ستیزی و دفاع از حکومت ترکیه، میتوانید ادعای مشترک بودن در درآمد از نفت و گاز آذربایجان شمالی را بکیند، و ادعای مالکیّت ساحلهای دریای خزر در شرق اردبیل را که در اختیار آذربایجان شمالی را بکیند. تا زمانیکه نسل تُرک تبار ماننئ شما ایران ستیز و بر علیه منافع ملّی و همهء اقوام ایرانی هستید، جدایی و یا مهاجرت شما و امثال شما از ایران بسود همه خواهد بود. شما کوچکتر از آن هستید که به کسی توصیه کنید،