Skip to main content

80 درصد کشته های جنگ ایران و

80 درصد کشته های جنگ ایران و
Anonymous

80 درصد کشته های جنگ ایران و عراق از شهرهای فارس زبان می باشند که حتی همسایه مرز هم نیستند ( خراسان و تهران و اصفهان بترتیب بیشترین کشته ها را داده اند!
100 درصد این چند میلیون مهاجر عراقی و اففانی و ..در شهرهای فارسی زبان ساکن هستند در حالیکه پذیرش پناهنده مسئولیت ملی است اما رواج تعصبات قومی قبیله ای بجای روحیه ملی باعث شده دولت نتواند حتی 50 مهاجر و پناهنده را در این مناطق قومی اسکان بدهد. دولت در مشهد صدها هزار مهاجر اسکان داده اما در تبریز و سندج و سایر مناطق به اصطلاح قومی اقامت مهاجر ممنوع است.
آنوقت می گویند اقلیتها در محدودیت هستند! بسیاری از این اقلیتها مهاجرین تازه وارد هستند و کمترین خدمات را به ایران کرده اند حالا طلبکار هستند عقب ماندگیهای آنها بخاطر تازه وادر بودنشان به ایران و سبک زندگی خودشان دارد. اگر رضاشاه نبود بسیاری از اینها حتی الان هم مشغول ییلاق قشلاق بودند

یزد 600 هزار نفری 200 هزار مهاجر عراقی و اففانی دارد اما تبریز 2 میلیونی 20 نفر هم ندارد! حصر ابادان را لشکر 77 خراسان شکست شهید کاوه و افرادش از خراسان برای دفاع از آذریهای ارومیه به آذربایجان شرقی و کردستان رفتتند و آنجا کشته شدند اما امروز هیچ خوزستانی یا آذری یا کردی را نمی بینید که برای مرزبانی به مرزهای شرقی اعزام شوند
عرب جنگزده ایرانی و پس از آن پناهده عرب و کرد عراقی در مشهد و اصفهان و تهران ساکن شدند اما چهار تا افقانی در سنندج یا کنار یکی از محله های عرب نشین اهواز حق اسکان نداشتند؟!
دلیل این امر هم وجود تفکرات ملی در مردم مشهد و اصفهان و یزد و شیراز و ... است و تفکرات قومی قبیله ای در مناطق دیگر که همانچنان خواهان سهم خواهی قبیله ای هستند و نه حقوق شهروندی.