Skip to main content

این نامه سرگشاده به روشنی

این نامه سرگشاده به روشنی
Anonymous

این نامه سرگشاده به روشنی نمایانگر دغدغه های بسیاری از انسان های ازادیخواه و انقلابی ان هم فقط چند روز پس از پیروزی قیام بهمن میباشد. بعنوان مثال انجا که نوشته شده: ’هیچ میهن‌پرست و آزادی‌خواه واقعی، هرگز در برابر این پستی ساکت نخواهد نشست و با تمام وجود دوستان واقعی و دشمنان واقعی خلق را در پیشگاه مردم به نمایش خواهد گذاشت و مشت مزدوران دشمن را در هر لباسی که باشند باز خواهد کرد‘ بیان گر نقشه راه مبارزان فدایی در ان دوران پر تلاطم بود. این دغدغه ها میتوانست و میبایست مبنای همگرایی نیروهای وفادار به انقلاب و حفظ و گسترش ارزشهای ان در ان دوران میگردید.
ولی متاسفانه چرخش به راست بخش اکثریت مرکزیت سچفخا بعنوان بزرگترین تشکیلات چپ ابران با صدها هزار هوادار و پیروی انها از سیاستهای حزب توده ایران و تز راه رشد غیر سرمایه داری و نزدیکی انها به خمینی، این شانس را از نیروهای ازادیخواه گرفت.

تشکیل یک جبهه دمکراتیک از نیروهای مترقی با مشارکت سچفخا و سمخا بعنوان بزرگترین تشکیلات های مردمی و انقلابی در برابر جبهه ارتجاع، ان هم با برنامه ای مشخص، که از تحلیل شرایط مشخص ان دوران حاصل می گشت، شاید میتوانست سرعت گسترش ارتجاع را کند و در نتیجه از درگیری های زودرس میان نیروهای انقلابی و ارتجاعی جلوگیری نماید.
البته لازم به ذکر است که بسیاری از سیاسیون ما به سادگی از جان خود و رفقای خود مایه میگذارند ولی در رابطه با همگرایی با نیروهای ازادیخواه دیگر، با دگماتیستی باورنکردنی برخورد میکنند، انگار که تمامی حقایق دنیا را فقط و فقط انها در اختیار دارند.
تا چنین باشد گرگان و شغالان و امروزه روباهان کلیددار بر گرده تودهای زحمتکش سوار خواهند ماند.
به نظر من چه ان زمان و چه امروز تشکیل یک جبهه فراگیر ملی از نیروهای ازادیخواه و دموکراسی طلب تنها راه رهایی از چنگال حکومت ضد بشری حاکم بر ایران است.