Skip to main content

خدای ایران کیست و چیست

خدای ایران کیست و چیست
Anonymous

خدای ایران کیست و چیست

بدون شک و تردید (( الله )) خدای تازیان، خدای ایران نیست. درفرهنگ ایران برعکس ادیان سامی ، خدا مرد نیست بلکه زن می باشد. زن خدایی همان فرهنگ سیمرغی است که در گذشته پیش از اسلام و پیش از درست شدن الله ، در ایران شناخته می شده است.
در فرهنگ ایرانی خدا کسی را خلق نمی کند ، یعنی امر به خلق نمی کند ، بلکه خدا انسان را می آفریند یعنی میزاید.رفتار خدای ایران همان رفتار و کردار یک مادر با فرزند خویش است ، او را بسیار دوست می دارد و در آتش جهنم خویش نمی سوزاند. در تمام امور راهنما و آموزگار اوست ، کار او ، وارون ِ کار الله است که مرتباً تهدید می کند و می ترساند. خدای ایران از انسان جدا نبوده و جایش در آسمان نیست.

دین از واژه ی آشوری (( دَینا )) می آید به معنای (( وجدان )) ، لذا دین یعنی وجدان.
فرهنگ ایران از چنان ویژگی و ظرفیتی بهره ور است که می تواند بجای هر دینی کار بکند. فرهنگ ایران فرهنگ غم و توسری زدن و گریه کردن نیست ، بلکه فرهنگ شادزیوی ، شادخواری و شادنوشی است ، حتی در مراسم مرگ ، نیاکان ما لباس سیاه نمی پوشیدند و گریه و زاری راه نمی انداختند ، بلکه آنها با روی خوش و شادمانی و پوشیدن لباس های سفید یا رنگارنگ در گذشته ی خود را بدرود می گفتند. رنگ سیاهی که امروز در مراسم درگذشت مردمان بکار می رود اصولاً رنگ ایرانی نیست ، چونکه روشنایی ، نور ، آفتاب و شادمانی پایه ی فرهنگ ایران را تشکیل می دهد.
در فرهنگ ایرانی (( جان انسان )) بسیار گرامی است و هیچ کس نمی تواند جان دیگری را بگیرد حتی نمی شود کسی را اعدام نمود ، چون ما به او جان نداده ایم که بتوانیم از او بازپس بگیریم. جان انسان به جانان تعلق دارد ، یعنی جان به هستی متعلق است. در چنین فرهنگی جنایتکاران و کشندگان را تنها از مردم جدا می کنند و در جای ویژه ای او را به کار می کشند تا هزینه های بهداشتی و غذایی خود را پرداخت کند.
نام خدای ایران اهورا مزداست (( اورا مزدا )) (( اورا )) یعنی ابر سیاهِ باران زا و (( مزدا )) یعنی زاینده.
اهورا مزدا یعنی ابر سیاه زاینده ، ابر سیاه زاینده هیچ تشابهی با الله اسلام و تازیان ندارد و در پی آزمایش و آزار کسی نیست. اورا مزدا ، پیامبران گوناگون با سخنان متفاوت (ضدونقیض) نمی فرستد ، امر به نیایش مردمان نمی کند ، در برابر او نه از آتش جهنم و نه ازحوری و غلمان ، خبری نیست. اهورا مزدا تنها پیام آور شاد زیستن و خردمندی است.
ملت ایران شایسته داشتن یک زندگی شاد و خردمندانه است. آینده ایران تنها با آیین خرد و فرهنگ شوق انگیزش ادامه خواهد یافت.

رسانه از (ا.و.گ.ا)