Skip to main content

جناب yaradiciliq گرامی /

جناب yaradiciliq گرامی /
کیانوش توکلی

جناب yaradiciliq گرامی / لطفا این گزارش اشپیگل را هم بخوانید: بر اساس تصویرهای ارائه شده از جامعه، عربستان سعودی و داعش چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. در عربستان سعودی و داعش، قانون بر اساس یک تفسیر بنیادگرایانه از شریعت اجرا می شود. هر دو رژیم به ترویج جداسازی جنسیتی پرداخته و مسلمانان غیر سنی را کافر یا مرتد می خوانند.

اما حمله زمینی علیه داعش نه تنها از نظر نظامی برای عربستان سعودی خطرناک است؛ بلکه در این کشور حتی یک فاجعه عقیدتی به بار خواهد آورد. بر اساس تصویرهای ارائه شده از جامعه، عربستان سعودی و داعش چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. در عربستان سعودی و داعش، قانون بر اساس یک تفسیر بنیادگرایانه از شریعت اجرا می شود. هر دو رژیم به ترویج جداسازی جنسیتی پرداخته و مسلمانان غیر سنی را کافر یا مرتد می خوانند.

روزنامه "الحیات" در اوت ٢٠١٤، یک نظرسنجی در عربستان سعودی انجام داد. بر اساس نتیجه این نظرسنجی، ٩٢ درصد از شرکت کنندگان احساس می کردند شیوه عملکرد داعش با ارزش های اسلام و شریعت همخوانی دارد. هزاران عربستانی به جهادی ها در سوریه و عراق پیوسته اند، آنها یکی از بزرگترین گروه های جنگجویان خارجی داعش را تشکیل می دهند. در نتیجه برگزاری چنین حمله زمینی، شهروندان عربستان سعودی علیه مردم خود خواهند جنگید - برای کشوری که در آن خانواده و روابط قبیله ای نقش بسیار مهمی بازی می کنند، حتی تصور چنین امری ناممکن و هولناک است.