Skip to main content

با سلام،

با سلام،
Anonymous

با سلام،
اگر چه تصمیم داشتم دیگر دربازی اقای لوایی و همفکران ایشان شرکت نکنم و خود را از این جنگ زرگری و بی محتوا دور نگه دارم، متاسفانه احساس بر عقل غلبه کرد تا این چند سطر را از باب تجربه شخصی خودم در رابطه با استعداد و توان فکری تمامی اقوام ایرانی بنویسم. من به واسطه شغلم در 20 سال گذشته مسیولیت هدایت و اجرای بیش از 100 تز لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در رابطه با تحقیقات کاربردی صنعتی عهده دار بوده ام و تجربه کار مستقیم با دانشجویانی از کشورهای مختلف اسیایی، اروپایی، افریقایی و امریکای را دارا میباشم. بدون تعصب ملی و بدون ترس از اینکه راسیستم بنامند ، شهادت میدهم که خوش فکرترین و با استعدادترین دانشجویان من همان چند دختر و پسر ایرانی بوده اند. انها اگر چه به واسطه ضعف در زبان خارجی نسبت به بیان نظراتشان نسبت به سایر دانشجویان برتر نبوده ند.

ولی از نظر سرعت در درک یک مشکل علمی و جستجو و ارایه راه حل های کاربردی و بخصوص نو اوری های کاری به یقین که یک سر و گردن از دیگران وحتی انهایی که به زبان مادری تحصیل میکردند، بالاتر بوده اند. لازم به ذکر است که من در این دوران دانشجویانی ایرانی از اذربایجان، خوزستان، کردستان، خراسان، اصفهان و تهران داشته ام و موارد گفته شده در مورد تمامی انها صادق است.
اگر جوانان ایرانی از خوش فکرترین نیروهای جهانی در زمینه های فنی میباشند، می بایستی در سایر علوم نیز مقام و مرتبه والایی داشته باشند و اینکه ایرانیان فقط مصرف کننده میباشند، صحت ندارد.
اقای لوایی قبلا هم نوشتم که قلم شما چه بخواهید و چه نخواهید در خدمت نفرت پراکنی و تفرقه اندازی میان اقوام ایرانی و لذا بستر ساز تداوم ارتجاع حاکم است. واسلام