Skip to main content

بسیار تعجب می‌نمایم این

بسیار تعجب می‌نمایم این
Anonymous

بسیار تعجب می‌نمایم این کامنتی که در ذیل این مطلب ارسال نموده‌ بودم پس از نزدیک به نصف روز هنوز منتشر نشده است. جناب توکلی یا شخصی که از انتشار آن خودداری نموده است اگر کامنت مشکلی دارد دلیل آن را بگوید. نمی‌دانم چند بار باید بگوییم اگر واقعاً معتقد به دیالوگ و گفتگو هستید رویکرد جانبدارانه را کنار بگذارید در غیر اینصورت اگر انتشار کامنتهای مخالفتان برایتان سخت است اعلام نمایید تا تکلیف خود را بدانیم.

«زياده‌طلبي» و «قانع نبودن به حق خود» جزو ذات فرهنگ کوردها مي‌باشد و اين «زياده‌طلبي» به شکل کنشهاي ماليخوليايي «الحاق‌گرايي» و «توسعه طلبي ارضي» خود را به نمايش مي‌گذارد. کوردها هيچگاه در پي مبارزه‌ي دموکراتيک نبوده‌اند و برداشتن اسلحه و افتادن در کوهها از مبارزه‌ي کوردها تفکيک‌ناپذير است که اين نوع جهان‌بيني خشونت‌گرايانه سبب شکل‌گيري گروههاي تروريستي مانند «پ ک ک»، «پژاک» و ... شده است.

فارغ آنکه سياست تورکيه در مقابل تروريسم «پ ک ک» چيست اما نمي‌توان «کوردهاي تورکيه» را با «تورک‌هاي آزربايجان جنوبي» مقايسه نمود. «آزربايجان جنوبي» يک سرزمين متمايز تاريخيست که پيشرو در تحولات سياسي جغرافياي موسوم به ايران بوده است اما آن بخشي از تورکيه که کوردها در آن زندگي مي‌نمايند هرگز نتوانسته‌اند در عرصه‌ي سياسي تورکيه نقشي مانند «آزربايجان جنوبي» در جغرافياي موسوم به ايران ايفا نمايند

با اينحال به دليل وجود دموکراسي نسبي در تورکيه داراي حقوقي مي‌باشند که «ملت تورک آزربايجان جنوبي» به کل فاقد آنست.

از همان حدود 33 سال پيش که «پ ک ک» با دست بردن به اسلحه بر عليه تورکيه اعلان جنگ نمود در لفافه‌ي خواست خودمختاري در پي دستيابي به استقلال از طريق «تروريسم» بوده است و آن وحشيتي که تروريستهاي «پ ک ک» در مقابل تورکيه (حاکميت+ مردم عادي تورک) از خود به نمايش مي‌گذارند اگر کوردهاي ايران چنين رويه‌اي در مقابل رژيم و مردم ايران از خود به نمايش مي‌گذاشتند رژيم ايران براي نابودي‌شان حتي يک لحظه هم تعلل نمي‌نمود همانگونه که در اوايل انقلاب به دليل جمع شدن استقلال‌طلبان در سنندج، گفته مي‌شود هر ساعت 650 خمپاره بر اين شهر زده مي‌شد.

گرچه همزيستي مسالمت‌آميز، حسن همجواري و حل مسائل از طريق گفتگو سالم‌ترين راه براي صلح و دوستي بين ملل مي‌باشد اما در مورد تورک‌هاي آزربايجان جنوبي و کوردهاي کردستان، انتظار رويکرد صلح‌آميز داشتن از کوردها ساده‌انديشي محض مي‌باشد چرا که همانگونه که در فوق اشاره نمودم "«زياده‌طلبي» و «قانع نبودن به حق خود» جزو ذات فرهنگ کوردها مي‌باشد و اين «زياده‌طلبي» به شکل رويکرد ....«الحاق‌گرايي» و «توسعه طلبي ارضي» خود را به نمايش مي‌گذارد." کوردها اگر تاکنون نتوانسته‌اند ضربه‌ي کاري به آزربايجان جنوبي وارد نمايند به دليل قرار داشتنشان در موضع ضعف بوده است اما اگر در «موضع قدرت» قرار داشته باشند چنان کشت و کشتاري به راه مي‌اندازند که حتي روي جنايت‌هاي «اسماعيل سيميتقو» را هم سفيد مي‌نمايند بنابراين کساني که ساده‌انديشانه خيال خام دوستي «کورد و تورک» را در سر مي‌پرورانند بهتر است در افکار باطل خود تجديد نظر نمايند. البته ناگفته نماند که به عنوان يک فعال حرکت ملي تورک آزربايجان جنوبي، شخصاً خيلي خوشحال مي‌شوم که کوردها با قانع بودن به حق خود و رعايت قواعد بازي، شيوه‌اي واقعاً دموکراتيک براي حل مسائل فيمابين دو طرف در پيش گيرند اما به دليل افراطي‌گري کوردها و روحيه‌ي ستيزه‌جويانه‌شان امکان چنين رويکردي را ممکن نمي‌دانم.