Skip to main content

جناب توکلی، اگر حکومت و

جناب توکلی، اگر حکومت و
محمدرضا لوایی

جناب توکلی، اگر حکومت و اپوزیسیون در ساحت اندیشه کارت قرمز می گیرد دلیلش در مصرف کنندگی نهان است.
" گروهی دیگر از اپوزیسیون ایرانی دارند با مفاهیم دینی و مبانی اسلام سیاسی و غیر سیاسی سر و کله می زنند. جاسازی تز مدارا و تساهل در اصل به تثبیت حکومت دینی می اندیشد. نهایتش شاید آنها بر جدایی دین و سیاست سر فرود آورند اما دین متغیری اساسی برای آنهاست و برای همین نظریه ای که برای تغییر ارائه می دهند منهای دین بی معنی است. جنبش سبز، اصلاحات، سروش بازیهای وقت تلف کن ، بستره ای پنهان برای بنیادگرایی اند. در اندیشه های آنها اصول و مبانی و احکام طرد نمی شوند بلکه پنهان می شوند. بخشی دیگر نیز به سکولار - دموکراتیزه کردن اندیشۀ ایرانی می اندیشند. نقطه ضعف این گروه این است که تصاویر روشنی از سکولاریسم ایرانی و یا دموکراسی ایرانی ارائه نمی دهند و فکرشان فقط در حد پیشنهاد است."
شما این

نظر را تایید کرده اید و به جای انکه به چرایی و چگونگی اش بپردازید توپ را ناشیانه به زمین اردوغان انداخته اید. برادر من چرا از متن خارج می زنید؟ همه می دانند که بنده با بنیادگرایی مخالفم. این بنیادگرایی در هر جا که باشد محکوم است. اما موضوع بحث من ترکیه نیست که شما پیوسته برای گریز از جواب موضوع را منحرف کرده و به اردوغان و کردها نقب می زنید.
نوشته اید که بنده اشکارا از سرکوب و کشتار بی رحمانه کرد ها و دگر اندیشان ترکیه دفاع می کنم. دلیلی بر این نوشته ی خود بیاورید. من بر خلاف شما با تروریسم کردی مخالفم نه با دگر اندیشی و مردم و غیره.
بهتر است گرد این پرسش باشیم که چرا ایران در ساحت اندیشه مصرف کننده است. جوابش را در ترکیه و کردها چرا می جویید؟ به شعور خواننده ها احترام بگذاریم و منطق و روش گفتمان صحیح را رها نکنیم. از من و شما بعید است.