Skip to main content

جناب یوردسوز

جناب یوردسوز
Anonymous

جناب یوردسوز

بهتر است بدون اتهام‌زنی و منحرف نمودن بحث نظر خود را مطرح نمایید.

من خودم با صفویان موافق نبوده و یکی از مخالفان سرسخت شیعه‌گری نیز می‌باشم و معتقدم یکی از بدبختی‌های امروز ما همین شیعه‌گری می‌باشد که صفویان رواجش داده‌اند با اینحال در مورد جایگاه «هویت تورک» در آن نوشتم و به همین نوشته هم معتقدم: "در دوره‌ی صفوی‌ها «هویت تورک» کاملاً تحت تأثیر تشیع قرار داشت"

تناقض‌گویی!؟ من به یک موضوع تاریخی اشاره نمودم. من با لحن و ادبیات شما نوشته بودم!؟ من گفتم شاه اسماعیل یادش رفت زبان تورکی را رسمی اعلام نماید!؟ یا نوشتم "گفته می‌شود شاه اسماعیل دو اقدام بنیادین می‌خواست انجام دهد «رسمی نمودن تشیع» و «رسمی نمودن زبان تورکی»"!؟ یعنی اینکه من نظر قطعی در مورد چرایی اینکه زبان تورکی را رسمی ننمود ندارم. چنین نظری وجود دارد شاید نخواست، نتوانست و با به هر دلیل دیگری «رسمی ننمود».

در مورد «تکبیرگویی» و «تهدید» هم متوجه نشدم که چه چیزی در کامنت من بوده که مصداقشان را داشته است اگر هست عیناً نقل نمایید.

اما در مورد «خنده‌دار بودن» من هم به راحتی می‌توانم جهت سیاه‌نمایی و تسخیف نظر شما و هر کس دیگری را «خنده‌دار» بنامم اما این نمی‌تواند از ارزش مطالب و کامنتها بکاهد.

همینکه شما اسمتان را «یوردسوز (بی‌وطن)» انتخاب نموده‌اید نشانگر خیلی از مسائل می‌باشد.

من یکی دو نظر شما را دیدم احساسم این است که یا خیلی مأیوس و حق به جانب بوده و خودخواهی و خودحق‌بینی‌تان در سطح خیلی بالایی می‌باشد و یا اگر واقعاً یک «تورک» باشید در مورد هویت تورک خود «نفرت» دارید. البته کامنت‌های شما احساس اینکه یک «تورک» و «یک فعال واقعی هویت‌طلب» هستید را به من القاء نمی‌نماید و همین نوشته‌تان هم گفته‌ی مرا به اثبات می‌رساند:

"هویت امروز اکثر مردم آزربایجان انستاگرام و تلگرام است، مد است. اکثر مردم ما نه با سیاست کاری دارند و نه با هویت. "

فعالیتهای گذشته‌ی فعالان ملی مثل حضورهای صدها هزار نفری در قورولتای‌های قلعه‌بابک به جای خود، پس احتمالاً هویت آن دهها هزار نفری که در بازیهای تیراختور شعارهای ملی‌شان گوش فلک را کر می‌نماید و یا با وجود اینهمه سرکوب رژیم فریاد دشمن‌شکن «هارای هارای من تورکم» در اعتراضات لرزه بر اندام‌شان می‌اندازد "اینستاگرام و تلگرام" نبوده است. البته من منکر نیستم این ابزارهای فریبنده خیلی از جوانان آزربایجانی را به خود مشغول نموده است اما نباید «آرمانگرایانه» با بحث «هویت» و «هویت‌طلبی» در جغرافیای موسوم به ایران برخورد نمود ملت ما 100 سال است تحت شدیدترین ژنوساید زبانی/هویتی قرار دارد و تحت چنین شرایط بغرنجی بی‌خبر بودن جوان آزربایجانی اصلاً تعجب‌آور نیست. مگر در همان اینستاگرام و تلگرام هویت‌طلبان کمی هستند که صرفاً جهت اعتلای آزربایجان جنوبی فعالیت می‌نمایند!؟

من انتظار ندارم شما و یا کس دیگر مثل من فکر نمایید و متقابلاً شما هم چنین انتظاری نداشته باشد اما رویکرد «تخریبی» در مقابل نظرات دیگران اصلاً نشانه‌ی خوبی نیست. من نمی‌خواهم بگویم شما با این «احساس نفرت» و با این «موضعگیری تخریب‌گرانه در مقابل کامنت‌های من»، یکی ار وابستگان رژیم جمهوری اسلامی و یا یکی از دشمنان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی هستید اما چنین احتمالی را هم بعید نمی‌دانم.