Skip to main content

از اقای توکلی سوال میکنم که

از اقای توکلی سوال میکنم که
Anonymous

از اقای توکلی سوال میکنم که چقدر از مسائل سوریه و یا دول عربی اگاه است، ایا اطلاعات شما از روزنامه های ایرانی و فارس زبان است؟ که حتما است، بدانید که متاسفانه ترکیب سیاسی و احزاب مخالف اسد که بدلیل کشتار اسد و ایران، مسلح شدند، ندارید، برای شناخت بافت سیاسی و فرهنگی یم کشور باید مطالعه خاص در مورد ان کشور انجام داد و اگر زبان عربی و انگلیسی و فرانسه بدانند، بهتر میتوان شرایط سیاسی سوریه را شناخت.
اقای توکلی عزیز، جیش اسلام افراطی و مثل القاعده نیست، و غربی ها هم این ادعا را ندارند، قثط ایران و سوریه و روسها هستند که انان را بدروغ افراطی و مثل القاعده و غیره خطاب میکنند.
محض اطلاع شما، جیش اسلام یک حزب سیاسی با افکار مذهبی است، که 80% نیروهای انان از ارتش سوریه جدا شده اند و سنی مذهب هستند، و مهمتر از همه بعد از سرکوب خواست های سیاسی و اجتماعی مردم در تظاهرات خود در 20111 بدست بشار اسد و

سپاه پاسداران، مردم دست به اسلحه برای دفاع از خود بردند و جیش اسلام هم از فراری ها و منشعبین ارتش سوریه درست شد، و عامل این بوجود امدن نظام بشار و حمایت های رژیم تروریستی ایران بود.
از طرف دیگر سعودی برای دفاع از جیش اسلام نیست که میخواهند وارد سوریه شوند، بر عکس درخواست های مردم سوریه و بمبباران های وحشیانه روسها و ایرانی ها و احتمال شکست انقلاب سوریه و جلوگیری از مسلط شدن ایرانی بر سوریه است، که سعودی ها میخواهند نیرو بفرستند، در ضمن بحرین اعلام کردن که نیروی هوایی و جنگده اعزام خواهند کرد و یک نیروی اموزشی 120 نفره، و امارات در حدود 2200 نیروی زبده و تکاور خود. به هر حال پیشنهاد میکنم که برای ورود به مسائلی مثل سوریه باید از نگاه سوری ها و حقایق استراتجیک اشنا بود و خواندن مطبواعات دول عربی و تفکر سازمانها و احزاب سوری را باید خوب شناخت.