Skip to main content

نسرین عبدالله: مشکل ما، رفتار

نسرین عبدالله: مشکل ما، رفتار
Anonymous

نسرین عبدالله: مشکل ما، رفتار ترکیه است
مصاحبە با روزنامەی فرانسوی زبان اومانیتە پییر باربانسی مترجم: لیان سلیمانی/ NNS ROJ عکس: فردریک لافارگ نسرین عبدالله، فرمانده یگانهای مدافع زنان کرد (ی پ ژ)، زنان مبارز کوردستان سوریه (روژآوا)، از ممانعت از حضور نیروهای کرد در مذاکرات در حال انجام در ژنو به نفع یک گروه مخالف که شامل گروه های اسلامی است خبر داد. یک سال پس از آزادی کوبانی، موقعیت نظامی در روژآوا چگونه است؟ نسرین عبدالله: در واقع ما کوبانی را آزاد کردیم، ولی خطر حمله به آن هنوز وجود دارد. از این رو بود که مجبور شدیم جبهه را گسترش دهیم. حمله هایی به طور دائم صورت می گیرد، ولی ما گوش به زنگ هستیم و برای دفاع از کوبانی آماده ایم. ا

احتیاط های نظامی برای مقابله با داعش صورت گرفته اند. باید دانست که گروه های تروریست قلمروها را در بین خودشان تقسیم کرده اند و کوبانی زیرنظر "دولت اسلامی" است. در جریان هستید که روژآوا به چندین کانتون تقسیم شده است. در رابطه با کانتون جزیره، مشکلی وجود ندارد. ما سیستم سیاسیمان را در شهرها و روستاها پیاده می کنیم چرا که موقعیت این اجازه را می دهد. در عوض، در کوبانی، برای حفاظت از شهر بایستی خطوط دفاعی را گسترش داد. به علاوه، حتی در داخل شهر، مشکلات متعددی وجود دارد. زیرساخت ها در محل انجام شده است اما برای بازسازی شهر و قراردادن خدمات اساسی لازم برای ساکنان، به ویژه خدمات بهداشتی با مشکلات فراوانی روبرو هستیم. یکی از بزرگترین مشکلاتی که با آن مواجهیم موضع ترکیه است. باید دانست که ترکیه از دسترسی به مواد بازسازی جلوگیری می کند. در عوض، در کانتون عفرین و در شهری به همین نام (غرب روژآوا)، موقعیت بسیار دشوارتر و ناپایدارتر است. در آنجا هم، همانند کوبانی، سال گذشته توسط گروه های تروریستی از چهار جبهه مورد هجوم قرار گرفتیم: جبهه النصره، جیش الاسلام، احرار الشام ...و سایر گروه های مسلح.

به طور دائم در معرض تهدید هجوم آنها به شهر، که در تلاشند آن را اشغال کنند، هستیم. پس شرایط بسیار پیچیده است. اما ما نیروی دفاعی خود را در شهر گذاشته ایم و با تمام قوا از آن حفاظت می کنیم.عفرین در تحریمی سخت قرار دارد که شامل مواد غذایی و نیازهای اولیه نیز هست. دشمن در ۱۳ کیلومتری دروازه های ما واقع است. عرب های روستایی که از بربریت گریخته اند، به عفرین پناه آورده اند. پس جمعیت آنجا افزایش پیدا کرده است و همین امر کار مسئولان محلی در کمک رسانی به ساکنان آنجا، چه کُرد، چه عرب، چه ارمنی و چه آشوری را دشوارتر کرده است. بدیهی است که ما هیچ تبعیضی قائل نمی شویم. بنابراین امروزه عفرین کانتونی است که بیشترین مشکلات را دارد.

در واقع یگانهای مبارز کرد، ی پ گ و ی پ ژ، غیر از کوبانی در تلاشند که در جهت غرب، به سمت عفرین پیشروی کنند. در حال حاضر، ترکیه تهدید کرده است که در صورتی که گروه های شما از رود فرات رد شوند آنها را مورد حمله قرار می دهد. شما در کجای این اقدام برای شل کردن این گره که عفرین را خفه می کند قرار دارید؟ موضع ترکیه چیست؟
بقیەی مصاحبە را در لینک بخوانید
http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=50392