Skip to main content

از صفحەی فیسبوکی سامان رسول

از صفحەی فیسبوکی سامان رسول
Anonymous

از صفحەی فیسبوکی سامان رسول پور ،،،،،، یک) امروز فاشیست های ترک و حامیان اردوغان در استکهلم یک اقدام تروریستی انجام دادند. شماری از کردها در محکومیت هفدهمین سالگرد ربودن عبدالله اوجالان، و همچنین در اعتراض به کشتار کردهای باکور (ترکیه) راهپیمایی کردند. این راهپیمایی با مجوز پلیس برگزار شد. اما در پایان آن چند فاشیست ترک با سلاح گرم به کردها حمله کردند و یک شهروند مهابادی به شدت زخمی شد. پلیس او را با هلیکوپتر به بیمارستان کارولینسکای استکهلم منتقل کرده و گفته می شود جراحات او جدی است. قبل از این اقدام تروریستی یک درگیری جزئی بین فاشیست های ترک و تظاهرکنندگان کرد روی داده بود. فرد زخمی شده یکی از فعالان سیاسی شناخته شده کردستان ایران است.


دو) چند سال پیش در پاریس، یک اقدام تروریستی دیگر صورت گرفت و سه زن کرد هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند و درجا کشته شدند. اگرچه هنوز رای نهایی این پرونده ترور صادر نشده اما به گفته وکیل پرونده و شواهد موجود، دستگاه امنیتی ترکیه (میت) بانی این ترور بوده است.
سه) چند ماه پیش در ترکیه دست کم دو انفجارتروریستی خونین روی داد. این اقدامات تروریستی در آستانه برگزاری انتخابات ترکیه بود. افرادی که هدف قرار گرفتند، تظاهرکنندگان کرد و نیروهای چپ بودند. در جریان این دو بمب گذاری صدها نفر کشته و زخمی شدند. کردها، دولت اردوغان را بانی این اقدامات تروریستی دانستند. دولت ترکیه اما داعش را به دست داشتن در آنها متهم کرد. با این وجود،‌ داعش که مسئولیت همه اقدامات تروریستی خود را آشکارا به عهده می گیرد، هرگز، مسئولیت این دو بمب گذاری را به عهده نگرفت.
چهار) امروز، ارتش ترکیه، مواضع یگانهای مدافع خلق در کردستان سوریه را هدف آتش توپخانه قرار داد. این در حالی است که «یگان های مدافع خلق» تا کنون نه در مواضع سیاسی و نه عملا هیچ اقدامی علیه ترکیه انجام نداده و تمرکز آنها، مبارزه با نیروهای داعش و جبهه النصره است. حمله به مواضع کردهای سوریه که دموکراتیک ترین، مترقی ترین و جدی ترین نیروی فعال در صحنه سیاسی سوریه محسوب می شوند، یک اقدام جنگ افروزانه و به نوعی در راستای ضربه زدن به جدی ترین نیروی درگیر با داعش است.
پنج) فردا هفدهمین سالگرد ربودن عبدالله اوجالان است. او معمار پروسه صلح در ترکیه و مشوق اصلی مذاکرات صلح بود. دولت ترکیه ماههاست او را در زندان ایزوله کرده و به مذاکرات صلح با کردها خاتمه داده و عملیات نظامی گسترده ای در شهرهای کردستان به راه اندخته است.
شش) کردها با چنین دولتی چه باید بکنند؟